KODY BŁĘDÓW CITROEN,

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Odczyt kodów błędów dla komputera z zielonym złączem (2 stykowe):

 

1. Podłączyć dodatkowy włącznik między masę a linię??? no własnie do linii L, czy linii K????

2. Włączyć zapłon - (lampka "check engine" powinna świecić)

3. Włączyć dodatkowy włącznik na 3 sekundy (chceck engin powinien zgasnać) po czym go zwolnić.

4. Zostanie wyemitowany pierwszy kod, czyli 12

5. Po wygenerowaniu "12" poczekać 3 sekundy po czym włączyć dodatkowy włącznik na 3 sekundy.

6. Po zwolnieniu włącznika zostanie wygenerowany następny

kod.

7. Po każdym kodzie odczekać 3 sekundy po czym zewrzeć włącznik na 3 sekundy i go zwolnić.

8. Czynności powtarzać aż do nr 11, który sygnalizuje zakończenie generowanie kodów.

9. Wyłączyć zapłon.

 

Same kody są wyświetlane na desce rozdzielczej kontrolką check engine w nastepujący sposób:

najpierw migane są dziesiątki potem 1,5 sekundy przerwy i nastepnie jedności.

Np. 27 to dwa błyski 1-sekundowe potem 1,5 sekundy przerwy i następnie siedem 1-sekundowych błysków. Po ok 2,5 sekundy kod zostanie powtórzony.

 

Kasowanie błędów:

Po zakończeniu odczytywania kodów (tj. po punkcie 8) zewrzeć włącznik na 10 seknud.

Ewentualnie odłączyć ujemny biegun zasilania na ok. 2 minuty .

 

-----KOD

11

--------OPIS KODU

Koniec sekwencji

-----------------OPIS USTERKI

 

 

-----KOD

12

--------OPIS KODU

Początek sekwencji

-----------------OPIS USTERKI

 

 

-----KOD

13

--------OPIS KODU

Czujnik temperatury powietrza zasysanego.

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzony czujnik, złącza lub przewody.

 

 

-----KOD

14

--------OPIS KODU

Czujnik temperatury silnika.

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzony czujnik, złącza lub przewody.

 

 

-----KOD

15

--------OPIS KODU

Przekaźnik pompy paliwa.

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie przekaźnika, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy

lub plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie

samego przekaźnika oraz pompę paliwa.

 

 

-----KOD

17

--------OPIS KODU

Sterowanie wtryskiwaczami.

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie wtryskiwaczy - zanieczyszczenia w dyszach. Możliwe

przerwy lub zwarcia do masy lub plusa zasilania w obwodach

sterowania wtryskiwaczami. Sprawdzić stan złączy

kabli. Wyczyścić lub wymienić wtryskiwacze.

 

 

-----KOD

18

--------OPIS KODU

Przekaźnik pompy chłodzenia turbiny.

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie przekaźnika, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy

lub plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie

samego przekaźnika oraz pompę. Przy gorącym silniku pompa

powinna pracować.

 

 

-----KOD

21

--------OPIS KODU

Potencjometr położenia przepustnicy.

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenia potencjometru \ włącznika, przerwy w obwodzie lub

zwarcie do masy lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable,

obwody zasilania, działanie potencjometru \ włącznika.

Sprawdzić czy w przepustnicy nie znajdują się zanieczyszczenia

blokujące klapę przepustnicy.

 

 

-----KOD

22

--------OPIS KODU

Regulacja biegu jałowego.

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie w obwodzie elektrozaworu regulacji biegu jałowego.

Sprawdzić złącza, kable obwody zasilania, działanie zaworu.

Sprawdzić ciśnienie paliwa.

 

 

-----KOD

23

--------OPIS KODU

Włącznik biegu jałowego.

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie włącznika, przerwy lub zwarcie do masy lub plusa

zasilania. Sprawdzić złącza, kable, obwody zasilania, działanie

włącznika. Sprawdzić czy w przepustnicy nie znajdują się

zanieczyszczenia blokujące klapę przepustnicy.

 

 

-----KOD

25

--------OPIS KODU

Elektrozawór zmiennej długości kolektora dolotowego.

Elektrozawór L

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie zaworu lub przekaźnika zaworu, przerwy lub zwarcia do

masy lub plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie

przekaźnika i zaworu.

 

 

-----KOD

26

--------OPIS KODU

Elektrozawór zmiennej długości kolektora dolotowego.

Elektrozawór C

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie zaworu lub przekaźnika zaworu, przerwy lub zwarcia do

masy lub plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie

przekaźnika i zaworu.

 

 

-----KOD

27

--------OPIS KODU

Czujnik prędkości pojazdu.

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzony czujnik, złącze lub przewody.

Możliwe zamontowanie innego niż seryjne ogumienia co może dawać

nieprawidłowy sygnał z czujnika.

 

 

-----KOD

31

--------OPIS KODU

Regulacja składu mieszanki poza zakresem - mieszanka za uboga

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie sondy lambda, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy

lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie sondy.

Usterka możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim

stanem paliwa w zbiorniku lub do jego wyczerpania.

 

 

-----KOD

32

--------OPIS KODU

Regulacja składu mieszanki poza zakresem - mieszanka za bogata

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie sondy lambda, sonda zestarzona, przerwy w obwodzie

lub zwarcie do masy lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable

i działanie sondy. Możliwe przedostawanie się fałszywego

powietrza do układu wydechowego przed sądą. Usterka możliwa

również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim stanem paliwa

w zbiorniku lub do jego wyczerpania.

 

 

-----KOD

33

--------OPIS KODU

MAP sensor / przepływomierz / Włącznik przepustnicy.

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie czujnika, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub

plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie czujnika.

Sprawdzić czy w przepływomierzu nie ma zanieczyszczeń

uniemożliwiających jego prawidłowe działanie, a w przypadku MAP

sensora czy drożne jest doprowadzenie podciśnienie z kolektora

dolotowego.

 

 

-----KOD

34

--------OPIS KODU

Układ odsysania par paliwa / czujnik położenia przepustnicy.

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie Elektrozaworu w układzie odsysania par paliwa.

Możliwe przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub plusa

zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie zaworu.

 

 

-----KOD

35

--------OPIS KODU

Włącznik pełnego otwarcia przepustnicy.

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie włącznika, przerwy lub zwarcie do masy lub plusa

zasilania. Sprawdzić złącza, kable, obwody zasilania,

działanie włącznika.

 

 

-----KOD

36

--------OPIS KODU

Układ grzania sondy lambda.

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie ogrzewania sondy lambda lub przekaźnika grzania

sondy. Możliwe przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy. Sprawdzić

złącza, kable, działanie przekaźnika i grzania w samej sondzie.

 

 

-----KOD

37

--------OPIS KODU

Napięcie zasilające z akumulatora.

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie w układzie zasilania - uszkodzony akumulator,

alternator lub regulator napięcia. Możliwa przerwa w obwodzie lub

zwarcie do masy. Sprawdzić złącza, kable, i podzespoły w układzie

zasilania.

 

 

-----KOD

41

--------OPIS KODU

Brak sygnału z czujnika obrotów wału korbowego.

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzony czujnik, złącze lub przewody. Możliwa przerwa

w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić

złącza kable i czujnik. Kod usterki pojawia się także przy

unieruchomionym silniku. Należy go wówczas zignorować.

 

 

-----KOD

42

--------OPIS KODU

Wtryskiwacz

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie wtryskiwacza (monowtrysk) lub wtryskiwaczy

(wielopunktowy). Możliwe zanieczyszczenia w dyszach, przerwy lub

zwarcia do masy lub plusa zasilania w obwodach sterowania

wtryskiwaczami. Sprawdzić stan złączy, kabli oraz impuls wtrysku

i ciśnienie paliwa. Wyczyścić lub wymienić wtryskiwacze.

 

 

-----KOD

43

--------OPIS KODU

Układ regulacji spalania stukowego.

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie w obwodach regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu.

Możliwe uszkodzenie czujnika, Sprawdzić wtyk i kable. Sprawdzić

czy zatankowane jest paliwo o odpowiedniej liczbie oktanowej.

Ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu.

 

 

-----KOD

44

--------OPIS KODU

Czujnik spalania stukowego 1

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzony czujnik, złącze lub przewody. Możliwa przerwa

w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić

złącza, kable i czujnik. Sprawdzić czy zatankowane jest paliwo

o odpowiedniej liczbie oktanowej.

 

 

-----KOD

45

--------OPIS KODU

Cewka cylindra 1

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie w obwodzie cewki cylindra nr 1. Możliwa przerwa

w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania.

Sprawdzić złącza, kable i cewkę.

 

 

-----KOD

46

--------OPIS KODU

Elektromagnes zaworu podciśnieniowego regulacji

ciśnienia turbodoładowania.

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie zaworu - przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub

do plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie zaworu,

połączenie mechaniczne między zaworem a przeponą oraz przewód

ciśnieniowy między sprężarką a wylotem powietrza doładowania.

 

 

-----KOD

47

--------OPIS KODU

Regulacja ciśnienia powietrza turbodoładowania.

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie zaworu regulacji ciśnienia - przerwy w obwodzie lub

zwarcie do masy lub plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania,

działanie zaworu, połączenie mechaniczne między zaworem

a przeponą oraz przewód ciśnieniowy między sprężarką a wylotem

powietrza doładowania.

 

 

-----KOD

51

--------OPIS KODU

Sonda lambda 1

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie sondy lambda 1, przerwy w obwodzie lub zwarcie do

masy lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie

sondy - Możliwe zestarzenie sondy. Sprawdzić połączenie pomiędzy

masa pojazdu a układem wydechowym oraz jego szczelność. Usterka

możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim stanem

paliwa lub do jego wyczerpania.

 

 

-----KOD

52

--------OPIS KODU

Regulacja składu mieszanki poza zakresem.

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie sondy lambda, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy

lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie sondy -

- możliwe zestarzenie sondy. Sprawdzić połączenie pomiędzy masa

pojazdu a układem wydechowym oraz jego szczelność. Usterka może

być powodowana także nieprawidłowym działaniem sterownika układu.

Usterka możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim

stanem paliwa w zbiorniku lub do jego wyczerpania.

 

 

-----KOD

53

--------OPIS KODU

Napięcie akumulatora za wysokie lub za niskie.

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie w układzie zasilania - uszkodzony akumulator,

alternator lub regulator napięcia. Możliwa przerwa w obwodzie lub

zwarcie do masy. Sprawdzić złącza, kable i podzespoły w układzie

zasilania.

 

 

-----KOD

54

--------OPIS KODU

Sterownika

-----------------OPIS USTERKI

wymienić sterownik

 

 

-----KOD

55

--------OPIS KODU

Potencjometr regulacji CO

-----------------OPIS USTERKI

Przeprowadzić regulację składu mieszanki dla biegu jałowego.

 

 

-----KOD

56

--------OPIS KODU

Uaktywniony układ immobilizera.

-----------------OPIS USTERKI

Blokady immobilizera są uaktywnione. Sprawdzić immobilizer,

wyłączyć go. Sprawdzić także stacyjkę.

 

 

-----KOD

57

--------OPIS KODU

Cewka cylindra 2

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie w obwodzie cewki cylindra nr 2. Możliwa przerwa

w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić

złącza, kable i cewkę.

 

 

-----KOD

58

--------OPIS KODU

Cewka cylindra 3

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie w obwodzie cewki cylindra nr 3. Możliwa Przerwa

w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania.

Sprawdzić złącza, kable i cewkę.

 

 

-----KOD

59

--------OPIS KODU

Cewka cylindra 4

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie w obwodzie cewki cylindra nr 3. Możliwa Przerwa

w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić

złącza, kable i cewkę.

 

 

-----KOD

61

--------OPIS KODU

Zawor regulacji ciśnienia powietrza turbodoładowania.

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzenie zaworu - przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub

do plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie zaworu,

połączenie mechaniczne między zaworem a przeponą oraz przewód

ciśnieniowy między sprężarką a wylotem powietrza doładowania.

 

 

-----KOD

62

--------OPIS KODU

Czujnik spalania stukowego 2

-----------------OPIS USTERKI

Uszkodzony czujnik, złącze lub przewody. Możliwa przerwa

w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić

złącza, kable i czujnik. Sprawdzić czy zatankowane jest paliwo

o odpowiedniej liczbie oktanowej.

... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katek.htw.pl
  • © 2009 Zaopiekuj się moim sercem - zostawiłem je przy tobie. - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates