KODY BŁĘDÓW VAG, auto

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Lista adresów sterowników: Adreβworte (słowa adresowe)

 

00 - automatycznie przebiegające sprawdzanie (odczyt kodów ze wszystkich systemów)

0l - elektronika silnika

41 - sterowanie pompą w silniku Diesla

02 - automatyczna skrzynia biegów

12 - wspomaganie sprzęgła (elektronika)

22 - napęd 4*4 (elektronika)

03 - układy wspomagania hamulców - ABS

14 - układ kontroli ciśnienia powietrza w ogumieniu

24 - układ regulacji momentu napędowego

34 - układ regulacja poziomu auta

15 - poduszka powietrzna - rlirbag 25 - alarm

3 5 - centralny zamek

45 - kontrola enmętrza (alarm)

55 - regulacja zasięgu świateł

65 - nadzór nad ciśnieniem w kołach

75 - moduł bezpieczeństwa

16 - układ wspomagania kierownicy (elektronika)

26 - elektrycznie otwierany dach

36 - regulacja fotela kierowcy

46 - moduł centralny systemu komfortu

56 - radio

66 - regulacja lusterek i foteli

76 - pomoc w parkowaniu

17 - tablica rozdzielcza

37 - system nawigacyjny

47 - nagłośnienie

08 - klimatyzacja - ogrzewanie

18 - ogrzewanie

09 - centralna elektryka

 

Dla każdego sterownika pojawia się okno z poleceniami:

01 - identyfikacja sterownika

02 - odczyt kodów usterek

03 - wysterowanie nastawników i podzespołów wykonawczych

04 - nastawy podstawowe

05 - kasowanie pamięci usterek

06 - zakończenie transmisji

07 - kodowanie sterownika

08 - odczyt bloku wartości zmierzonych

09 - odczyt pojedynczej wartości

10 - adaptacja

11 - zalogowanie

15 - gotowość kodu

 

01 - Odczytanie numeru sterownika, nazwy systemu, oznakowania zastosowanego oprogramowania sterownika oraz aktualne kodowanie sterownika.

Wskazówka: Niektóre przyrządy sterujące po wielokrotnym uruchamianiu tej funkcji każdorazowo pokazują inne identyfikacje (np.: numer seryjny). Dzieje się tak, gdy przyrząd sterujący cechuje długa droga identyfikacji przy jednoczesnym zadaniu wyświetlenia pełnych informacji.

 

02 - Odczytanie wszystkich kodów błędów zawartych w pamięci sterownika.

Jeśli będzie więcej błędów niż może się zmieścić na ekranie to po prawej stronie pojawi się pasek przewijania. Przy pomocy myszy lub strzałkami z klawiatury można poruszać się po ekranie w górę i w dół.

Przykład informacji w tekście: najpierw podane jest miejsce błędu, w drugiej linijce rodzaj błędu, jeśli jest to jakiś sporadyczny błąd to pojawi się dodatkowo trzecia linijka.

W przypadku gdy rodzaj i miejsce występowania błędu jest nieznane, podane zostaną tylko liczby.

 

03 - Diagnozowanie (wysterowanie) podzespołów wykonawczych.

Po wciśnięciu "Abbruch" (wyjście) test wykonywany zostanie zakończony. Z wciśnięciem "Nachstes Stellglied" zostanie włączony następny test.

Liczba i kolejność wykonywanych testów jest ściśle przekazywana do przyrządu sterującego. Po wykonaniu diagnozy załączona sekwencja zostanie zakonczona.

 

04 - Nastawy podstawowe.

W niektórych systemach po wykonaniu naprawy lub przeglądu muszą zostać wykonane nastawy podstawowe. Oznacza to, że regulacja komputera została przełączona na niezmienne wartości. Jeżeli system znajduje się w nastawach podstawowych można np. wyregulować kąt wyprzedzenia zapłonu.

Nastawy podstawowe należy wykonywać dla danego samochodu tylko w jego zalecanym stanie pracy np. temperatura silnika musi przekraczać 80 °C. Niektóre komputery oferują pomoc w regulacji podając obowiązujące wartości pomiarowe.

 

05 - Kasowanie kodów błędów.

Aby skasować kody błędów należy je chociaż raz odczytać. Jeśli nie, zaświeci się meldunek o złym poleceniu z odpowiednią informacją. Wynik kasowania kodów będzie pokazany i musi zostać potwierdzony.

 

06 - Przerwanie i zakończenie komunikacji z wybranym sterownikiem. Można wówczas rozpocząć pracę z innym sterownikiem.

 

 

 

 

07 - Kodowanie sterownika.

Poprzez tą funkcję można zmienić zawartość pamięci w sterowniku. Następuje wówczas zmiana pracy sterownika przy zmianie np. skrzyni biegów, jakości paliwa i innych warunków pracy. Dane szczegółowe w instrukcjach napraw.

 

08 - Odczyt bloku wartości zmierzonych.

Odczyt parametrów wejściowych systemu - parametry podzielone są na kanały pomiarowe Messwertbloki - należy podać numer kanału.

Jakie kanały istnieją i jakie znaczenie maja zależy od przyrządu sterującego.

 

09 - Odczyt pojedynczej wartości.

 

10 - Adaptacja sterownika.

Istnieje możliwość zmiany w sterowniku wartości korekcyjnych dla poszczególnych egzemplarzy auta np. obrotów biegu jałowego, dawki paliwa itp. Musi to być dokonane w trzech krokach - odczytanie wartości, testowanie wartości, zapisanie jej w pamięci.

 

11- Zalogowanie.

Podany numer kodu musi być miedzy 0 a 65535. Z prawdziwymi numerami legitymuje się użytkownik. Przyrząd sterujący potrzebuje numer kodu do odczytania jemu potrzebnych danych określonych odpowiednim tokiem postępowania.

 

15 - Informacja o gotowości kodu.

Pokazane zostaną wykorzystane do ww.procesu wartości pomiarowe i wynik, a wiec albo: Test kompletny lub Test nie kompletny

Przy przyrządach sterujących, które tego zadania nie akceptują i pokazują fałszywą grupę wartości, następuje zdanie:

Nieznany numer normy !

 

 

Lista kodów usterek VAG

 

3

 

257 Zawór dolotowy ABS lewy przód - N101

258 Elektrozawór 1 - N88

259 Zawór dolotowy ABS prawy przód - N99

260 Elektrozawór 2 - N89

261 Zawór dolotowy ABS tył - N103

262 Elektrozawór 3 - N90

263 Skrzynia przekładniowa

264 Elektrozawór 4 - N91

265 Zawór wylotowy ABS lewy przód - N102

266 Elektrozawór 5 - N92

267 Zawór wylotowy ABS prawy przód - N100

268 Elektrozawór 6 - N93

269 Zawór wylotowy ABS tył-N104

270 Elektrozawór 7 - N94

273 Zawór dolotowy ABS prawy tył - N133

274 Zawór dolotowy ABS lewy tył - N134

275 Zawór wylotowy ABS prawy tył -N135

276 Zawór wylotowy ABS lewy tył -N136

277 Zawór dolotowy / wylotowy ABS lewy przód - N137

278 Zawór główny ABS-N105

279 Zawór 1 blokady mechanizmu różnicowego - N125

280 Zawór 2 blokady mechanizmu różnicowego - N126

281 Czujnik prędkości własnej pojazdu - G68

282 Nastawnik przepustnicy - V60

283 Czujnik koła ABS lewy przód - G47

284 Zawór dolotowy / wylotowy ABS prawy przód - N138

285 Czujnik koła ABS prawy przód -G45

286 Zawór dolotowy / wylotowy ABS lewy tył - N139

287 Czujnik koła ABS prawy tył - G44

289 Zawór dolotowy / wylotowy ABS prawy tył - N 140

290 Czujnik koła ABS lewy tył - G46

291 Druckschalter-F116/Vl/arnkontakt-F117

292 Zasilanie hydraulicznego korektora ciśnienia

293 Przełącznik wielofunkcyjny - F125

294 Włącznik ciśnieniowy 1 stanu skrzyni przekładniowej

295 Włącznik ciśnieniowy 2 stanu skrzyni przekładniowej

296 Włącznik Kick-down - F8

297 Czujnik obrotów w skrzyni - G38

298 Włącznik blokady mechanizmu różnicowego - E121

299 Drążek wyboru biegu - E122

300 Czujnik temperatury w skrzyni - G 93

301 Pompa hydroagregatu ABS - V39

302 Przekaźnik zaworów ABS - J106

303 Przełącznik wyboru funkcji - E91

305 Wskaźnik zużycia paliw - nieprawidłowy sygnał

306 Układ powietrza wtórnego - rząd cylindrów 1

307 Układ powietrza wtórnego - rząd cylindrów 2

309 Pompa spryskiwaczy - V135

310 Czujnik tęmperatury 1 katalizatora - G20

312 Czujnik temperatury 2 katalizatora - G132

313 Katalizator

314 Zawór dwudrożny recyrkulacji spalin - N161

512 Sygnał czujnika Halla poza zakresem

513 Czujnik obrotów silnika - G 28

514 Czujnik momentu zapłonu - G 4

515 Czujnik Halla - G 40

516 Styk biegu jałowego - F60

517 Styk pełnego otwarcia przepustnicy - F81

518 Potencjometr przepustnicy - G 69

519 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - G71

520 Przepływomierz powietrza - G70/G19

521 Potencjometr CO - G74

522 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62

523 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - G 42

524 Czujni spalania stukowego 1 - G61

525 Sonda Lambda - G39

526 Włącznik świateł hamowania - F

527 Czujnik temperatury kolektora dolotowego - G72

528 Czujnik wysokości - F96

529 Nieprawidłowa informacja o prędkości obrotowej

530 Nastawnik / potencjometr przepustnicy - G88

531 Napięcie odniesienia w przepływomierzu

532 Napięcie zasilające

533 Regulacja obrotów biegu jałowego

534 Czujnik temperatury oleju - G8

535 Pierwszy stopień regulacji spalania stukowego

536 Drugi stopień regulacji spalania stukowego

537 Regulacja z sondą Lambda

538 Napięcie odniesienia

539 Czujnik temperatury paliwa - G81

540 Czujnik spalania stukowego 2 - G66

541 Potencjometr mechanizmu wyznacz. dawki paliwa - G99

542 Czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza - G80

543 Przekroczone obroty maksymalne

544 Przekroczone maksymalne ciśnienie doładowania

545 Brak połączenia elektrycznego silnik - skrzynia

546 Usterka linii przesyłania danych

547 Czujnik kontroli ciśnienia ABS - F137

548 Zasilanie pamięci kodów usterek

549 Sygnał zużycia paliwa

550 Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku

551 Przegrzanie katalizatora

552 Potencjometr przepływomierza - G19

553 Przepływomierz masowy powietrza - G70

554 Regulacja z sondą Lambda 2

555 Sonda Lambda 2 - G108

558 Osiągnięta granica adaptacji dla mieszanki ubogiej

559 Osiągnięta granica adaptacji dla mieszanki bogatej

560 Układ recyrkulacji spalin

561 Regulacja składu mieszanki

575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym

577 Regulacja spalania stukowego - cylinder 1

578 Regulacja spalania stukowego - cylinder 2

579 Regulacja spalanie stukowego - cylinder 3

580 Regulacja spalania stukowego - cylinder 4

581 Regulacja spalania stukowego - cylinder 5

582 Regulacja spalania stukowego - cylinder 6

583 Regulacja spalania stukowego - cylinder 7

584 Regulacja spalania stukowego - cylinder 8

585 Czujnik temperatury dla układu recyrkulacji spalin - G98

586 Regulacja układu recyrkulacji spalin

587 Osiągnięta granica adaptacji składu mieszanki

588 Zapalnik poduszki powietrznej kierowcy - N95

589 Zapalnik 1 poduszki powietrznej pasażera - N131

590 Zapalnik 2 poduszki powietrznej pasażera - N132

591 Włącznik zapięcia pasa kierowcy - E24

592 Włącznik zapięcia pasa pasażera - E25

593 Włącznik zajęcia siedzenia pasażera - F151

594 Obwód zapalnika poduszki powietrznej

595 Zarejestrowane dane powypadkowe

596 Zwarcie w obwodach elektrozaworów

597 Nieprawidłowe sygnały z czujników kół

598 Usterka mechaniczna / hydrauliczna

599 Niestabilny włącznik pedału hamulca / świateł hamowania

600 Potencjometr w V68 - G92

601 Potencjometr w V70 - G112

602 Potencjometr w V85 - G114

603 Silnik klapy nawiewu / odmrażania - V85

604 Potencjometr w V71 - G113

605 Zawór dwudrożny klapy powietrza - N63

606 Zawór dwudrożny blokowania przepływu cieczy chłodzącej - N147

607 Wskaźnik temperatury zewnętrznej - G106

608 Czujnik obciążenia pojazdu - G119

609 Stopień końcowy zapłonu 1

610 Stopień końcowy zapłonu 2

611 Stopień końcowy zapłonu 3

612 Stopień końcowy zapłonu 4

613 Stopień końcowy zapłonu 5

614 Stopień końcowy zapłonu 6

615 Stopień końcowy zapłonu 7

616 Stopień końcowy zapłonu 8

617 Czujnik opóźnienia (uderzeniowy) lewej poduszki powietrznej - G104

618 Czujnik opóźnienia (uderzeniowy) prawej poduszki powietrznej -G105

619 Obwód czujnika lewego

620 Obwód czujnika prawego

621 Zawór ograniczenia ciśnienia - N155

622 Przekroczony poziom wody w filtrze paliwa

623 Brak połączenia elektrycznego ABS - skrzynia przekładniowa

624 Sprężarka klimatyzacji

625 Sygnał prędkości własnej

626 Lampka kontrolna nagrzewania świec żarowych - K29

627 Czujnik poziomu wody w filtrze paliwa - G120

628 Układ kontroli położenia nastawnika

629 Włącznik pedału hamulca - F47

630 Włączenie klimatyzacji

633 Obwód zapalnika / czujnika opóźnień (zderzeniowego)

634 Rezystor w układzie EDS - N159

635 Ogrzewanie sondy Lambda przed katalizatorem

636 Czujnik przyspieszenia, przedni prawy - G121

637 Czujnik przyspieszenia, tylny lewy - G 122

638 Brak połączenia elektrycznego silnik – skrzynia przekładniowa

639 Czujnik opóźnień (zderzeniowy) - G123

640 Przekaźnik ogrzewania sondy Lambda - J278

641 Temperatura ATF

642 Zawór przełączający blokady mech. różnicowego EDS, przedni prawy - N166

643 Zawór wylotowy blokady mech. różnicowego EDS, - przedni prawy - N167

644 Zawór przełączający blokady mech. różnicowego EDS, przedni lewy - N168

645 Zawór wylotowy blokady mech. różnicowego EDS, przedni lewy - N169

646 Brak połączenia elektrycznego 1 ABS-ASR - silnik

647 Brak połączenia elektrycznego 2 ABS-ASR - silnik

648 Ogrzewanie sondy Lambda za katalizatorem

649 Zawór dolotowy / wylotowy ABS tył - N160

650 Włącznik pedału sprzęgła - F36

651 Połączenia w układzie zapalnika poduszki powietrznej

652 Układ kontroli biegu

653 Niestabilny sygnał drążka wyboru biegu

654 Zapalnik napinacza kierowcy - N153

655 Zapalnik napinacza pasażera - N154

656 Czujnik zajęcia siedzenia - G128

657 Nastawnik klapy nawiewu środkowego - V102

658 Nastawnik tempomatu

659 Autotest

660 Włącznik Kick-down, potencjometr przepustnicy

661 Wskaźnik temperatury

662 Obrotomierz

663 Prędkościomierz

664 Wskaźnik poziomu paliwa

665 Lampka kontrolna zapięcia pasów - K19

666 Sygnał dźwiękowy

667 Sygnał o temperaturze zewnętrznej

668 Napięcie zasilania (30)

669 Druga kontrolka usterek - K97

670 Czujnik położenia nastawnika przepustnicy - G127

671 Włącznik w układzie GRA - E45

672 Pompa hydroagregatu ABS z rezystorem

673 Nacisnąć pedał hamulca

674 Puścić pedał hamulca

675 Lewy przód zawory dolot:0V wylot:0V -koło zablokowane

676 Lewy przód zawory dolot:UBAT wylot:0V - koło zablokowane

677 Lewy przód zawory dolot:UBAT wylot:UBAT - koło wolne

678 Lewy przód zawory dolot:UBAT wylot:0V - koło wolne

679 Ogrzewanie sondy Lambda 2 przed katalizatorem

680 Prawy przód zawory dolot:0V wylot:0V -koło zablokowane

681 Prawy przód zawory dolot:UBAT wylot:0V - koło zablokowane

682 Prawy przód zawory dolot:UBAT wylot:UBAT- koło wolne

683 Prawy przód zawory dolot:UBAT wylot:0V - koło wolne

684 Ogrzewanie sondy Lambda 2 za katalizatorem

685 Lewy tył zawory dolot:0V wylot:0V - koło zablokowane

686 Lewy tył zawory dolot:UBAT wylot:OV- koło zablokowane

687 Lewy tył zawory dolot:UBAT wylot:UBAT -koło wolne

688 Lewy tył zawory dolot:UBAT wylot:0V -koło wolne

689 Fałszywe powietrze w układzie zasysania

690 Prawy tył zawory dolot:0V wylot:0V - koło zablokowane

691 Prawy tył zawory dolot:UBAT wylot:0V - koło zablokowane

692 Prawy tył zawory dolot:UBAT wylot:UBAT - koło wolne

693 Prawy tył zawory dolot:UBAT wylot:0V - koło wolne

694 Oświetlenie / włącznik i deska wskaźników

695 Zawory blokady mech. różnicowego EDS:UBAT - koło przednie lewe/prawe zablokowane

696 Zawór ograniczenia ciśnienia, lewy - N170

697 Zawór ograniczenia ciśnienia, prawy - N171

698 Duży pobór prądu przez sterownik

699 Sonda Lambda za katalizatorem - G130

700 Sonda Lambda 2 za katalizatorem - G131

701 Przekroczenie temperatury chłodziwa - test

702 Czujnik składu paliwa - G133

703 Włącznik biegu jałowego symulowany z potencjometru / styk

708 UWAGA: zostanie włączony wentylator

709 Fotoczujnik nasłonecznienia 2 - G134

710 Silniczek klapy odmrażania - V107

711 Silniczek klapy nawiewu kabiny lewy - V108

712 Silniczek klapy nawiewu kabiny prawy - V109

713 Silniczek klapy nawiewu środkowego lewy - V110

714 Silniczek klapy nawiewu środkowego prawy - V111

715 Silniczek klapy nawiewu tylnego - V112

716 Silniczek klapy powietrza zużytego - V113

717 Silniczek klapy AKF - V114

718 Włącznik nawiewu lewy dolny - F179

719 Włącznik nawiewu prawy górny - F180

720 Włącznik nawiewu lewy dolny - F181

721 Włącznik nawiewu prawy dolny - F182

722 Włącznik nawiewu lewy środek - F183

723 Włącznik nawiewu prawy środek - F184

724 Włącznik nawiewu lewy - F185

725 Włącznik nawiewu prawy - F186

726 Włącznik nawiewu środek - F187

727 Potencjometr w V107 - G135

728 Potencjometr w V110 - G136

729 Potencjometr w V111 - 6137

730 Potencjometr w V102 - G138

731 Potencjometr w V108 - G139

732 Potencjometr w V109 - G140

...

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katek.htw.pl
  • © 2009 Zaopiekuj się moim sercem - zostawiłem je przy tobie. - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates