[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Lista adresów sterowników: Adreβworte (słowa adresowe)
00 - automatycznie przebiegające sprawdzanie (odczyt kodów ze wszystkich systemów)
0l - elektronika silnika
41 - sterowanie pompą w silniku Diesla
02 - automatyczna skrzynia biegów
12 - wspomaganie sprzęgła (elektronika)
22 - napęd 4*4 (elektronika)
03 - układy wspomagania hamulców - ABS
14 - układ kontroli ciśnienia powietrza w ogumieniu
24 - układ regulacji momentu napędowego
34 - układ regulacja poziomu auta
15 - poduszka powietrzna - rlirbag 25 - alarm
3 5 - centralny zamek
45 - kontrola enmętrza (alarm)
55 - regulacja zasięgu świateł
65 - nadzór nad ciśnieniem w kołach
75 - moduł bezpieczeństwa
16 - układ wspomagania kierownicy (elektronika)
26 - elektrycznie otwierany dach
36 - regulacja fotela kierowcy
46 - moduł centralny systemu komfortu
56 - radio
66 - regulacja lusterek i foteli
76 - pomoc w parkowaniu
17 - tablica rozdzielcza
37 - system nawigacyjny
47 - nagłośnienie
08 - klimatyzacja - ogrzewanie
18 - ogrzewanie
09 - centralna elektryka
Dla każdego sterownika pojawia się okno z poleceniami:
01 - identyfikacja sterownika
02 - odczyt kodów usterek
03 - wysterowanie nastawników i podzespołów wykonawczych
04 - nastawy podstawowe
05 - kasowanie pamięci usterek
06 - zakończenie transmisji
07 - kodowanie sterownika
08 - odczyt bloku wartości zmierzonych
09 - odczyt pojedynczej wartości
10 - adaptacja
11 - zalogowanie
15 - gotowość kodu
01 - Odczytanie numeru sterownika, nazwy systemu, oznakowania zastosowanego oprogramowania sterownika oraz aktualne kodowanie sterownika.
Wskazówka: Niektóre przyrządy sterujące po wielokrotnym uruchamianiu tej funkcji każdorazowo pokazują inne identyfikacje (np.: numer seryjny). Dzieje się tak, gdy przyrząd sterujący cechuje długa droga identyfikacji przy jednoczesnym zadaniu wyświetlenia pełnych informacji.
02 - Odczytanie wszystkich kodów błędów zawartych w pamięci sterownika.
Jeśli będzie więcej błędów niż może się zmieścić na ekranie to po prawej stronie pojawi się pasek przewijania. Przy pomocy myszy lub strzałkami z klawiatury można poruszać się po ekranie w górę i w dół.
Przykład informacji w tekście: najpierw podane jest miejsce błędu, w drugiej linijce rodzaj błędu, jeśli jest to jakiś sporadyczny błąd to pojawi się dodatkowo trzecia linijka.
W przypadku gdy rodzaj i miejsce występowania błędu jest nieznane, podane zostaną tylko liczby.
03 - Diagnozowanie (wysterowanie) podzespołów wykonawczych.
Po wciśnięciu "Abbruch" (wyjście) test wykonywany zostanie zakończony. Z wciśnięciem "Nachstes Stellglied" zostanie włączony następny test.
Liczba i kolejność wykonywanych testów jest ściśle przekazywana do przyrządu sterującego. Po wykonaniu diagnozy załączona sekwencja zostanie zakonczona.
04 - Nastawy podstawowe.
W niektórych systemach po wykonaniu naprawy lub przeglądu muszą zostać wykonane nastawy podstawowe. Oznacza to, że regulacja komputera została przełączona na niezmienne wartości. Jeżeli system znajduje się w nastawach podstawowych można np. wyregulować kąt wyprzedzenia zapłonu.
Nastawy podstawowe należy wykonywać dla danego samochodu tylko w jego zalecanym stanie pracy np. temperatura silnika musi przekraczać 80 °C. Niektóre komputery oferują pomoc w regulacji podając obowiązujące wartości pomiarowe.
05 - Kasowanie kodów błędów.
Aby skasować kody błędów należy je chociaż raz odczytać. Jeśli nie, zaświeci się meldunek o złym poleceniu z odpowiednią informacją. Wynik kasowania kodów będzie pokazany i musi zostać potwierdzony.
06 - Przerwanie i zakończenie komunikacji z wybranym sterownikiem. Można wówczas rozpocząć pracę z innym sterownikiem.
07 - Kodowanie sterownika.
Poprzez tą funkcję można zmienić zawartość pamięci w sterowniku. Następuje wówczas zmiana pracy sterownika przy zmianie np. skrzyni biegów, jakości paliwa i innych warunków pracy. Dane szczegółowe w instrukcjach napraw.
08 - Odczyt bloku wartości zmierzonych.
Odczyt parametrów wejściowych systemu - parametry podzielone są na kanały pomiarowe Messwertbloki - należy podać numer kanału.
Jakie kanały istnieją i jakie znaczenie maja zależy od przyrządu sterującego.
09 - Odczyt pojedynczej wartości.
10 - Adaptacja sterownika.
Istnieje możliwość zmiany w sterowniku wartości korekcyjnych dla poszczególnych egzemplarzy auta np. obrotów biegu jałowego, dawki paliwa itp. Musi to być dokonane w trzech krokach - odczytanie wartości, testowanie wartości, zapisanie jej w pamięci.
11- Zalogowanie.
Podany numer kodu musi być miedzy 0 a 65535. Z prawdziwymi numerami legitymuje się użytkownik. Przyrząd sterujący potrzebuje numer kodu do odczytania jemu potrzebnych danych określonych odpowiednim tokiem postępowania.
15 - Informacja o gotowości kodu.
Pokazane zostaną wykorzystane do ww.procesu wartości pomiarowe i wynik, a wiec albo: Test kompletny lub Test nie kompletny
Przy przyrządach sterujących, które tego zadania nie akceptują i pokazują fałszywą grupę wartości, następuje zdanie:
Nieznany numer normy !
Lista kodów usterek VAG
3
257 Zawór dolotowy ABS lewy przód - N101
258 Elektrozawór 1 - N88
259 Zawór dolotowy ABS prawy przód - N99
260 Elektrozawór 2 - N89
261 Zawór dolotowy ABS tył - N103
262 Elektrozawór 3 - N90
263 Skrzynia przekładniowa
264 Elektrozawór 4 - N91
265 Zawór wylotowy ABS lewy przód - N102
266 Elektrozawór 5 - N92
267 Zawór wylotowy ABS prawy przód - N100
268 Elektrozawór 6 - N93
269 Zawór wylotowy ABS tył-N104
270 Elektrozawór 7 - N94
273 Zawór dolotowy ABS prawy tył - N133
274 Zawór dolotowy ABS lewy tył - N134
275 Zawór wylotowy ABS prawy tył -N135
276 Zawór wylotowy ABS lewy tył -N136
277 Zawór dolotowy / wylotowy ABS lewy przód - N137
278 Zawór główny ABS-N105
279 Zawór 1 blokady mechanizmu różnicowego - N125
280 Zawór 2 blokady mechanizmu różnicowego - N126
281 Czujnik prędkości własnej pojazdu - G68
282 Nastawnik przepustnicy - V60
283 Czujnik koła ABS lewy przód - G47
284 Zawór dolotowy / wylotowy ABS prawy przód - N138
285 Czujnik koła ABS prawy przód -G45
286 Zawór dolotowy / wylotowy ABS lewy tył - N139
287 Czujnik koła ABS prawy tył - G44
289 Zawór dolotowy / wylotowy ABS prawy tył - N 140
290 Czujnik koła ABS lewy tył - G46
291 Druckschalter-F116/Vl/arnkontakt-F117
292 Zasilanie hydraulicznego korektora ciśnienia
293 Przełącznik wielofunkcyjny - F125
294 Włącznik ciśnieniowy 1 stanu skrzyni przekładniowej
295 Włącznik ciśnieniowy 2 stanu skrzyni przekładniowej
296 Włącznik Kick-down - F8
297 Czujnik obrotów w skrzyni - G38
298 Włącznik blokady mechanizmu różnicowego - E121
299 Drążek wyboru biegu - E122
300 Czujnik temperatury w skrzyni - G 93
301 Pompa hydroagregatu ABS - V39
302 Przekaźnik zaworów ABS - J106
303 Przełącznik wyboru funkcji - E91
305 Wskaźnik zużycia paliw - nieprawidłowy sygnał
306 Układ powietrza wtórnego - rząd cylindrów 1
307 Układ powietrza wtórnego - rząd cylindrów 2
309 Pompa spryskiwaczy - V135
310 Czujnik tęmperatury 1 katalizatora - G20
312 Czujnik temperatury 2 katalizatora - G132
313 Katalizator
314 Zawór dwudrożny recyrkulacji spalin - N161
512 Sygnał czujnika Halla poza zakresem
513 Czujnik obrotów silnika - G 28
514 Czujnik momentu zapłonu - G 4
515 Czujnik Halla - G 40
516 Styk biegu jałowego - F60
517 Styk pełnego otwarcia przepustnicy - F81
518 Potencjometr przepustnicy - G 69
519 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - G71
520 Przepływomierz powietrza - G70/G19
521 Potencjometr CO - G74
522 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62
523 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - G 42
524 Czujni spalania stukowego 1 - G61
525 Sonda Lambda - G39
526 Włącznik świateł hamowania - F
527 Czujnik temperatury kolektora dolotowego - G72
528 Czujnik wysokości - F96
529 Nieprawidłowa informacja o prędkości obrotowej
530 Nastawnik / potencjometr przepustnicy - G88
531 Napięcie odniesienia w przepływomierzu
532 Napięcie zasilające
533 Regulacja obrotów biegu jałowego
534 Czujnik temperatury oleju - G8
535 Pierwszy stopień regulacji spalania stukowego
536 Drugi stopień regulacji spalania stukowego
537 Regulacja z sondą Lambda
538 Napięcie odniesienia
539 Czujnik temperatury paliwa - G81
540 Czujnik spalania stukowego 2 - G66
541 Potencjometr mechanizmu wyznacz. dawki paliwa - G99
542 Czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza - G80
543 Przekroczone obroty maksymalne
544 Przekroczone maksymalne ciśnienie doładowania
545 Brak połączenia elektrycznego silnik - skrzynia
546 Usterka linii przesyłania danych
547 Czujnik kontroli ciśnienia ABS - F137
548 Zasilanie pamięci kodów usterek
549 Sygnał zużycia paliwa
550 Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku
551 Przegrzanie katalizatora
552 Potencjometr przepływomierza - G19
553 Przepływomierz masowy powietrza - G70
554 Regulacja z sondą Lambda 2
555 Sonda Lambda 2 - G108
558 Osiągnięta granica adaptacji dla mieszanki ubogiej
559 Osiągnięta granica adaptacji dla mieszanki bogatej
560 Układ recyrkulacji spalin
561 Regulacja składu mieszanki
575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym
577 Regulacja spalania stukowego - cylinder 1
578 Regulacja spalania stukowego - cylinder 2
579 Regulacja spalanie stukowego - cylinder 3
580 Regulacja spalania stukowego - cylinder 4
581 Regulacja spalania stukowego - cylinder 5
582 Regulacja spalania stukowego - cylinder 6
583 Regulacja spalania stukowego - cylinder 7
584 Regulacja spalania stukowego - cylinder 8
585 Czujnik temperatury dla układu recyrkulacji spalin - G98
586 Regulacja układu recyrkulacji spalin
587 Osiągnięta granica adaptacji składu mieszanki
588 Zapalnik poduszki powietrznej kierowcy - N95
589 Zapalnik 1 poduszki powietrznej pasażera - N131
590 Zapalnik 2 poduszki powietrznej pasażera - N132
591 Włącznik zapięcia pasa kierowcy - E24
592 Włącznik zapięcia pasa pasażera - E25
593 Włącznik zajęcia siedzenia pasażera - F151
594 Obwód zapalnika poduszki powietrznej
595 Zarejestrowane dane powypadkowe
596 Zwarcie w obwodach elektrozaworów
597 Nieprawidłowe sygnały z czujników kół
598 Usterka mechaniczna / hydrauliczna
599 Niestabilny włącznik pedału hamulca / świateł hamowania
600 Potencjometr w V68 - G92
601 Potencjometr w V70 - G112
602 Potencjometr w V85 - G114
603 Silnik klapy nawiewu / odmrażania - V85
604 Potencjometr w V71 - G113
605 Zawór dwudrożny klapy powietrza - N63
606 Zawór dwudrożny blokowania przepływu cieczy chłodzącej - N147
607 Wskaźnik temperatury zewnętrznej - G106
608 Czujnik obciążenia pojazdu - G119
609 Stopień końcowy zapłonu 1
610 Stopień końcowy zapłonu 2
611 Stopień końcowy zapłonu 3
612 Stopień końcowy zapłonu 4
613 Stopień końcowy zapłonu 5
614 Stopień końcowy zapłonu 6
615 Stopień końcowy zapłonu 7
616 Stopień końcowy zapłonu 8
617 Czujnik opóźnienia (uderzeniowy) lewej poduszki powietrznej - G104
618 Czujnik opóźnienia (uderzeniowy) prawej poduszki powietrznej -G105
619 Obwód czujnika lewego
620 Obwód czujnika prawego
621 Zawór ograniczenia ciśnienia - N155
622 Przekroczony poziom wody w filtrze paliwa
623 Brak połączenia elektrycznego ABS - skrzynia przekładniowa
624 Sprężarka klimatyzacji
625 Sygnał prędkości własnej
626 Lampka kontrolna nagrzewania świec żarowych - K29
627 Czujnik poziomu wody w filtrze paliwa - G120
628 Układ kontroli położenia nastawnika
629 Włącznik pedału hamulca - F47
630 Włączenie klimatyzacji
633 Obwód zapalnika / czujnika opóźnień (zderzeniowego)
634 Rezystor w układzie EDS - N159
635 Ogrzewanie sondy Lambda przed katalizatorem
636 Czujnik przyspieszenia, przedni prawy - G121
637 Czujnik przyspieszenia, tylny lewy - G 122
638 Brak połączenia elektrycznego silnik – skrzynia przekładniowa
639 Czujnik opóźnień (zderzeniowy) - G123
640 Przekaźnik ogrzewania sondy Lambda - J278
641 Temperatura ATF
642 Zawór przełączający blokady mech. różnicowego EDS, przedni prawy - N166
643 Zawór wylotowy blokady mech. różnicowego EDS, - przedni prawy - N167
644 Zawór przełączający blokady mech. różnicowego EDS, przedni lewy - N168
645 Zawór wylotowy blokady mech. różnicowego EDS, przedni lewy - N169
646 Brak połączenia elektrycznego 1 ABS-ASR - silnik
647 Brak połączenia elektrycznego 2 ABS-ASR - silnik
648 Ogrzewanie sondy Lambda za katalizatorem
649 Zawór dolotowy / wylotowy ABS tył - N160
650 Włącznik pedału sprzęgła - F36
651 Połączenia w układzie zapalnika poduszki powietrznej
652 Układ kontroli biegu
653 Niestabilny sygnał drążka wyboru biegu
654 Zapalnik napinacza kierowcy - N153
655 Zapalnik napinacza pasażera - N154
656 Czujnik zajęcia siedzenia - G128
657 Nastawnik klapy nawiewu środkowego - V102
658 Nastawnik tempomatu
659 Autotest
660 Włącznik Kick-down, potencjometr przepustnicy
661 Wskaźnik temperatury
662 Obrotomierz
663 Prędkościomierz
664 Wskaźnik poziomu paliwa
665 Lampka kontrolna zapięcia pasów - K19
666 Sygnał dźwiękowy
667 Sygnał o temperaturze zewnętrznej
668 Napięcie zasilania (30)
669 Druga kontrolka usterek - K97
670 Czujnik położenia nastawnika przepustnicy - G127
671 Włącznik w układzie GRA - E45
672 Pompa hydroagregatu ABS z rezystorem
673 Nacisnąć pedał hamulca
674 Puścić pedał hamulca
675 Lewy przód zawory dolot:0V wylot:0V -koło zablokowane
676 Lewy przód zawory dolot:UBAT wylot:0V - koło zablokowane
677 Lewy przód zawory dolot:UBAT wylot:UBAT - koło wolne
678 Lewy przód zawory dolot:UBAT wylot:0V - koło wolne
679 Ogrzewanie sondy Lambda 2 przed katalizatorem
680 Prawy przód zawory dolot:0V wylot:0V -koło zablokowane
681 Prawy przód zawory dolot:UBAT wylot:0V - koło zablokowane
682 Prawy przód zawory dolot:UBAT wylot:UBAT- koło wolne
683 Prawy przód zawory dolot:UBAT wylot:0V - koło wolne
684 Ogrzewanie sondy Lambda 2 za katalizatorem
685 Lewy tył zawory dolot:0V wylot:0V - koło zablokowane
686 Lewy tył zawory dolot:UBAT wylot:OV- koło zablokowane
687 Lewy tył zawory dolot:UBAT wylot:UBAT -koło wolne
688 Lewy tył zawory dolot:UBAT wylot:0V -koło wolne
689 Fałszywe powietrze w układzie zasysania
690 Prawy tył zawory dolot:0V wylot:0V - koło zablokowane
691 Prawy tył zawory dolot:UBAT wylot:0V - koło zablokowane
692 Prawy tył zawory dolot:UBAT wylot:UBAT - koło wolne
693 Prawy tył zawory dolot:UBAT wylot:0V - koło wolne
694 Oświetlenie / włącznik i deska wskaźników
695 Zawory blokady mech. różnicowego EDS:UBAT - koło przednie lewe/prawe zablokowane
696 Zawór ograniczenia ciśnienia, lewy - N170
697 Zawór ograniczenia ciśnienia, prawy - N171
698 Duży pobór prądu przez sterownik
699 Sonda Lambda za katalizatorem - G130
700 Sonda Lambda 2 za katalizatorem - G131
701 Przekroczenie temperatury chłodziwa - test
702 Czujnik składu paliwa - G133
703 Włącznik biegu jałowego symulowany z potencjometru / styk
708 UWAGA: zostanie włączony wentylator
709 Fotoczujnik nasłonecznienia 2 - G134
710 Silniczek klapy odmrażania - V107
711 Silniczek klapy nawiewu kabiny lewy - V108
712 Silniczek klapy nawiewu kabiny prawy - V109
713 Silniczek klapy nawiewu środkowego lewy - V110
714 Silniczek klapy nawiewu środkowego prawy - V111
715 Silniczek klapy nawiewu tylnego - V112
716 Silniczek klapy powietrza zużytego - V113
717 Silniczek klapy AKF - V114
718 Włącznik nawiewu lewy dolny - F179
719 Włącznik nawiewu prawy górny - F180
720 Włącznik nawiewu lewy dolny - F181
721 Włącznik nawiewu prawy dolny - F182
722 Włącznik nawiewu lewy środek - F183
723 Włącznik nawiewu prawy środek - F184
724 Włącznik nawiewu lewy - F185
725 Włącznik nawiewu prawy - F186
726 Włącznik nawiewu środek - F187
727 Potencjometr w V107 - G135
728 Potencjometr w V110 - G136
729 Potencjometr w V111 - 6137
730 Potencjometr w V102 - G138
731 Potencjometr w V108 - G139
732 Potencjometr w V109 - G140
...
[ Pobierz całość w formacie PDF ]© 2009 Zaopiekuj się moim sercem - zostawiłem je przy tobie. - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates