KONKURS międzygrupowy -Kodeks postepowania-, Przedszkole-moja praca

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

„KODEKS POSTĘPOWANIA”

konkurs międzygrupowy

 

 

 

Przygotowanie i prowadzenie: mgr Agnieszka Mikulska

                                                     PP Nr 7 Kędzierzyn-Koźle, dn. 27.01.2011r.

 

Cel główny: pozytywne postawy, ochrona różnych form życia, uwrażliwienie dziecka na piękno muzyki.

 

 

Cele operacyjne:

·         dziecko potrafi ocenić zachowanie bohaterów pozytywnych i negatywnych

·         dziecko potrafi dostrzegać pozytywne cechy zachowania innych

·         dziecko potrafi dokonać wyboru zgodnie z własnymi odczuciami

·         dziecko zna i stosuje zasady postępowania  „Kodeksu przedszkolaka”

·         dziecko dba o higienę własnego ciała, obuwia, odzieży

·         dziecko pamięta i zachowuje prawidłową postawę ciała

·         dziecko dostrzega potrzebę racjonalnego odżywiania się

·         dziecko rozumie konieczność dbania o przyrodę

·         dziecko wie, jak można się zrelaksować poprzez muzykę

·         dziecko wie, że negatywne emocje można rozładować poprzez taniec i gre na instrumentach perkusyjnych

·         dziecko rozróżnia muzykę klasyczną od rozrywkowej

·         dziecko zna i rozróżnia brzmienie instrumentów

 

Grupa wiekowa:  dzieci 4-5-6-letnie

 

Pomoce: płyty CD, magnetofon, obrazki z instrumentami, instrumenty perkusyjne, pocięte obrazki (puzzle), pojemniki, piłeczki, dyplomy

 

Przebieg konkursu:

1. Rozmowa nauczyciela z dziećmi na temat zachowań społecznych i celowości przeprowadzenia konkursu.

2. Powołanie jury (nauczycielki, przedstawiciele grup).

3. Przedstawienie drużyn (grup) i wybór kapitana drużyny.

4. Zadania konkursowe.

5. Podliczenie punktów, wręczenie dyplomów.

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadania konkursowe:

 

1. Odpowiedz na pytania:

a) Kolega poczęstował cię cukierkiem. Co powiesz?:

- dzień dobry

- dziękuję                                                                                        / drużyna I

- nic nie powiem

 

b) Byłeś u kolegi, doskonale się bawiliście. Co powiesz wychodząc do domu?:

- proszę

- dziękuję                                                                                         / drużyna II

-do widzenia

 

 

2. Zagadki słuchowe.

Powiedz jaka to muzyka: rozrywkowa czy poważna? (nauczyciel prezentuje muzykę na płytach CD).

 

 

3. Puzzle – co jest zdrowe? Drużyny układają puzzle z obrazkami 1.jabłko, 2. cukierek i mówią, co jest zdrowe , a co nie; uzasadniają swoją wypowiedź.

 

 

4. Odpowiedz na pytania :

a) Jest ci smutno, w przedszkolu twój najlepszy kolega nie chciał się z Toba bawić, cały dzień miałeś zły humor. Co zrobisz po przyjściu do domu?

·         pójdę spać

·         włączę ulubioną muzykę i potańczę                                         / drużyna I

·         pójdę na podwórko i będę bił się z kolegami

 

b) Jest ci smutno, w przedszkolu twój najlepszy kolega nie chciał się z Toba bawić, cały dzień miałeś zły humor. Co zrobisz po przyjściu do domu?

·         pójdę spać

·         zrobię w domu wielki bałagan                                                 /  drużyna II

·         wezmę łyżki drewniane i będę grał razem z piosenkami z magnetofonu

 

 

5. Jak zachowujesz się podczas jedzenia posiłku? – dwoje dzieci demonstruje postawę dobrą i złą, drużyny oceniają i uzasadniają swoją wypowiedź.

 

a)

·         jedno dziecko siedzi prosto przy stole podczas posiłku               /  drużyna I

·         drugie dziecko siedzi pochylone, z głową podpartą na ręce

 

b)

·         jedno dziecko posługuje się poprawnie łyżka podczas posiłku

·         drugie dziecko je drugą strona łyżki, dotyka łyżką czoła, nosa, stawia łyżkę na głowie   /drużyna II

 

6. Zagadki słuchowe. Jaki to instrument? – dzieci słuchają brzmienia instrumentów, rozwiązania pokazują na obrazkach.

 

 

7. Oceń postępowanie dzieci z opowiadania:

 

a)     Mama przyszła do sklepu z córką, Kasią. Kasia zobaczyła piękną lalkę i zaczęła krzyczeć i tupać nogami, żeby mama kupiła jej lalkę. Jak postąpiła Kasia – dobrze czy źle?   /  drużyna I

 

b)     Jacek przyszedł do przedszkola z nowym, pięknym samochodem. Jego najlepszy kolega Tomek podszedł do niego, pochwalił nową zabawkę i grzecznie zapytał Jacka, czy będą mogli razem bawić się jego zabawką. Jak postąpił Tomek – dobrze czy źle?   / drużyna II

 

 

8. Puzzle – jak dbamy o higienę własną i pomieszczeń? – dzieci układają pocięte obrazki i opowiadają jego treść (1. poranna gimnastyka 2. sprzątanie pomieszczeń i wietrzenie ich).

 

 

9. Piosenka lub taniec na temat przyjaźni, koleżeństwa – prezentują wszystkie grupy wiekowe ( 3-4-latki poza konkursem)

 

3

 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katek.htw.pl
  • © 2009 Zaopiekuj się moim sercem - zostawiłem je przy tobie. - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates