[ Pobierz całość w formacie PDF ]
„KODEKS POSTĘPOWANIA”
konkurs międzygrupowy
Przygotowanie i prowadzenie: mgr Agnieszka Mikulska
PP Nr 7 Kędzierzyn-Koźle, dn. 27.01.2011r.
Cel główny: pozytywne postawy, ochrona różnych form życia, uwrażliwienie dziecka na piękno muzyki.
Cele operacyjne:
· dziecko potrafi ocenić zachowanie bohaterów pozytywnych i negatywnych
· dziecko potrafi dostrzegać pozytywne cechy zachowania innych
· dziecko potrafi dokonać wyboru zgodnie z własnymi odczuciami
· dziecko zna i stosuje zasady postępowania „Kodeksu przedszkolaka”
· dziecko dba o higienę własnego ciała, obuwia, odzieży
· dziecko pamięta i zachowuje prawidłową postawę ciała
· dziecko dostrzega potrzebę racjonalnego odżywiania się
· dziecko rozumie konieczność dbania o przyrodę
· dziecko wie, jak można się zrelaksować poprzez muzykę
· dziecko wie, że negatywne emocje można rozładować poprzez taniec i gre na instrumentach perkusyjnych
· dziecko rozróżnia muzykę klasyczną od rozrywkowej
· dziecko zna i rozróżnia brzmienie instrumentów
Grupa wiekowa: dzieci 4-5-6-letnie
Pomoce: płyty CD, magnetofon, obrazki z instrumentami, instrumenty perkusyjne, pocięte obrazki (puzzle), pojemniki, piłeczki, dyplomy
Przebieg konkursu:
1. Rozmowa nauczyciela z dziećmi na temat zachowań społecznych i celowości przeprowadzenia konkursu.
2. Powołanie jury (nauczycielki, przedstawiciele grup).
3. Przedstawienie drużyn (grup) i wybór kapitana drużyny.
4. Zadania konkursowe.
5. Podliczenie punktów, wręczenie dyplomów.
Zadania konkursowe:
1. Odpowiedz na pytania:
a) Kolega poczęstował cię cukierkiem. Co powiesz?:
- dzień dobry
- dziękuję / drużyna I
- nic nie powiem
b) Byłeś u kolegi, doskonale się bawiliście. Co powiesz wychodząc do domu?:
- proszę
- dziękuję / drużyna II
-do widzenia
2. Zagadki słuchowe.
Powiedz jaka to muzyka: rozrywkowa czy poważna? (nauczyciel prezentuje muzykę na płytach CD).
3. Puzzle – co jest zdrowe? Drużyny układają puzzle z obrazkami 1.jabłko, 2. cukierek i mówią, co jest zdrowe , a co nie; uzasadniają swoją wypowiedź.
4. Odpowiedz na pytania :
a) Jest ci smutno, w przedszkolu twój najlepszy kolega nie chciał się z Toba bawić, cały dzień miałeś zły humor. Co zrobisz po przyjściu do domu?
· pójdę spać
· włączę ulubioną muzykę i potańczę / drużyna I
· pójdę na podwórko i będę bił się z kolegami
b) Jest ci smutno, w przedszkolu twój najlepszy kolega nie chciał się z Toba bawić, cały dzień miałeś zły humor. Co zrobisz po przyjściu do domu?
· pójdę spać
· zrobię w domu wielki bałagan / drużyna II
· wezmę łyżki drewniane i będę grał razem z piosenkami z magnetofonu
5. Jak zachowujesz się podczas jedzenia posiłku? – dwoje dzieci demonstruje postawę dobrą i złą, drużyny oceniają i uzasadniają swoją wypowiedź.
a)
· jedno dziecko siedzi prosto przy stole podczas posiłku / drużyna I
· drugie dziecko siedzi pochylone, z głową podpartą na ręce
b)
· jedno dziecko posługuje się poprawnie łyżka podczas posiłku
· drugie dziecko je drugą strona łyżki, dotyka łyżką czoła, nosa, stawia łyżkę na głowie /drużyna II
6. Zagadki słuchowe. Jaki to instrument? – dzieci słuchają brzmienia instrumentów, rozwiązania pokazują na obrazkach.
7. Oceń postępowanie dzieci z opowiadania:
a) Mama przyszła do sklepu z córką, Kasią. Kasia zobaczyła piękną lalkę i zaczęła krzyczeć i tupać nogami, żeby mama kupiła jej lalkę. Jak postąpiła Kasia – dobrze czy źle? / drużyna I
b) Jacek przyszedł do przedszkola z nowym, pięknym samochodem. Jego najlepszy kolega Tomek podszedł do niego, pochwalił nową zabawkę i grzecznie zapytał Jacka, czy będą mogli razem bawić się jego zabawką. Jak postąpił Tomek – dobrze czy źle? / drużyna II
8. Puzzle – jak dbamy o higienę własną i pomieszczeń? – dzieci układają pocięte obrazki i opowiadają jego treść (1. poranna gimnastyka 2. sprzątanie pomieszczeń i wietrzenie ich).
9. Piosenka lub taniec na temat przyjaźni, koleżeństwa – prezentują wszystkie grupy wiekowe ( 3-4-latki poza konkursem)
3
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
© 2009 Zaopiekuj się moim sercem - zostawiłem je przy tobie. - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates