KPI-umowa o roboty budowlane, KPI

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

1.    Wstęp

 

Przed przystąpieniem do wykonania i omówienia projektu należy zapoznać się z podstawowym i kluczowym terminem jakim jest robota budowlana.

Ustawa Prawo Budowlane podaje, że pod pojęciem „roboty budowlane” należy rozumieć budowę, a także dodatkowo wszelkie czynności polegające na przebudowie, montażu, remoncie czy rozbiórce danego obiektu budowlanego.

Przy czym jako „przebudowę” rozumiemy wykonywanie odpowiednich robót budowlanych, które przyczyniają się do zmiany parametrów technicznych danego obiektu, ale nigdy takich parametrów jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość czy liczba kondygnacji.

„Remont” to roboty budowlane, które są wykonywane w istniejącym już budynku, a ich celem jest odtworzenie stanu pierwotnego, przy czym nie stanowią one bieżącej konserwacji obiektu. W przypadku remontu dopuszczone jest stosowanie innych materiałów budowlanych niż te, które były wykorzystane w stanie pierwotnym.

 

1.1 Wybór obiektu budowlanego

 

Do realizacji projektu został wybrany budynek mleczarni znajdujący się przy ul. Potockiego/Dworcowa w Żninie.

Budynek mleczarni, wybudowany na przełomie XIX i XX wieku, w 1902 r., od samego początku pełnił funkcję zlewni mleka i mleczarni. Nad częścią przyziemia znajdowały się mieszkania, a obecnie zastępują je lokale biurowe. Bryła budynku podkreśla jego charakter przemysłowy. Dodatkowo świadczy o tym zabudowa otaczająca budynek mleczarni, również powstała na przełomie XIX i XX wieku. Mowa jest tutaj o budynkach: Dworca PKP, Żnińskiej Kolei Wąskotorowej, Starostwa Powiatowego oraz wieży ciśnień.

Po upadku przemysłu mleczarskiego w Żninie, obiekt przestał pełnić swoją pierwotną funkcję. W styczniu 2008 r., na drodze licytacji, żnińska mleczarnia wraz z przyległym do niej terenem zyskała dwóch nowych właścicieli. Stali się oni posiadaczami największej części nieruchomości, na której stoi budynek. Obecnie, za sprawą nowych właścicieli, budynek powoli próbuje na nowo wpisać się do historii i życia mieszkańców Żnina.

 

1.2 Cel projektu

 

Celem niniejszego projektu jest zapoznanie się i przedstawienie niezbędnych dokumentów w procesie uzyskania pozwolenia na wykonanie robót budowlanych. Na potrzeby opracowania zostanie omówione wykonanie konkretnych prac takich jak: wykonanie tynkowania wewnętrznego za pomocą agregatu tynkarskiego. Pracami będzie objęta wyłącznie część usługowa budynku, gdyż pozostały segment budynku jest zajmowany przez stałych lokatorów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Dane dotyczące inwestycji

 

2.1  Nazwa inwestycji

Przedmiotem inwestycji jest budynek mleczarni zaprojektowany jako mieszkalno – usługowy, częściowo piętrowy, wykonany w ówczesnej technologii murowanej.

 

2.2  Inwestor

Państwo X

ul. Potockiego 3

88 – 400 Żnin

2.3 Wykonawca

tynkowanie wewnętrzne za pomocą agregatu tynkarskiego:

Piasecki Krzysztof Zakład Usług Wielobranżowych

ul. Szpitalna 11a

88 – 400 Żnin

 

2.4 Lokalizacja

ul. Potockiego/Dworcowa

88 – 400 Żnin

 

2.5 Charakterystyka inwestycji

Przewidziana jest przebudowa z rozbudową części usługowej budynku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Umowa o wykonanie robót budowlanych

 

UMOWA

w sprawie wykonania zadania p.n.: „Wykonanie tynków wewnętrznych w części usługowej budynku mleczarni” zawarta  w dniu 1.04.2010 r. w Żninie pomiędzy Państwem X 88-400 Żnin ul. Potockiego 3, zwanym dalej ,,Zamawiającym” a przedsiębiorstwem Piasecki Krzysztof Zakład Usług Wielobranżowych, 88 – 400 Żnin, ul. Szpitalna 11a, reprezentowanym przez:

1)     Krzysztof Piasecki

 

§ 1. Zakres umowy

1. Zamawiający zleca a Wykonawca przyjmuje do wykonania „Wykonanie tynków wewnętrznych w części usługowej budynku mleczarni”.

2. Szczegółowy zakres robót przedstawiają stanowiące integralną część umowy:

1) opis techniczny budynku (ZAŁĄCZNIK 1)

2) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót tynkarskich (ZAŁĄCZNIK 2)

3) przedmiar robót (ZAŁĄCZNIK 3)

4) czas trwania robót (ZAŁĄCZNIK 4)

5) kosztorys ofertowy (ZAŁĄCZNIK 5)

6) harmonogram robót (ZAŁĄCZNIK 6)

 

        § 2. Terminy realizacji umowy

1.  Strony ustalają terminy realizacji:

1) rozpoczęcie realizacji przedmiotu umowy nastąpi w terminie: 12.06.2012 r.

2) zakończenie przedmiotu umowy i zgłoszenie przez Wykonawcę gotowości do odbioru końcowego nastąpi do dnia .07.2012 r.

2. Zamawiający nie ma obowiązku przedłużenia terminu wykonania robót, jeżeli Wykonawca w ciągu 14 dni od zaistnienia okoliczności nie przedstawi Zlecającemu wniosku o przedłużenie terminu ze szczegółowym uzasadnieniem.

3. Po przekroczeniu terminu umownego zakończenia robót, Wykonawcy nie przysługuje prawo do odstąpienia od wykonania przedmiotu umowy.

4.  Zamawiający może polecić Wykonawcy podjęcie kroków dla przyspieszenia tempa robót, aby świadczenie zostało wykonane w umówionym terminie. Wszystkie koszty związane z podjętymi działaniami obciążą Wykonawcę, chyba, że niezwłocznie uzasadni, że termin wykonania świadczenia nie jest niczym zagrożony.

§ 3. Wynagrodzenie

1. Strony ustalają wynagrodzenie na podstawie cen jednostkowych kosztorysu ofertowego Wykonawcy oraz ilości faktycznie wykonanych robót potwierdzonych przez inspektora nadzoru i zatwierdzonych przez Zamawiającego. Wykonawcy zostanie zapłacona kwota za faktycznie wykonane roboty.

2. Ustala się wynagrodzenie dla Wykonawcy licząc według uzgodnionych cen jednostkowych określonych w kosztorysie ofertowym Wykonawcy (ZAŁĄCZNIK 5) na kwotę:

Cena netto: 37419,10 zł

Podatek VAT: 23 %  tj. 8606,39 zł

Cena brutto: 46025,49 zł

Powyższe kwoty przedstawione są w ZAŁĄCZNIKU 5.

4. Jeżeli zakres robót zostanie zwiększony, ta część będzie objęta odrębnym postępowaniem, zgodnie z odpowiednimi przepisami ustawy o zamówieniach publicznych. 

5. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający dopuszcza fakturowanie częściowe.

6. Protokół odbioru robót powinien zostać wystawiony w oparciu o prowadzoną przez Wykonawcę książkę obmiarów i wykonany na podstawie uzgodnionych przez Inspektora nadzoru obmiarów kosztorys powykonawczy. Obowiązek sporządzenia dokładnych przedmiarów i kosztorysu powykonawczego ciąży na Wykonawcy .

7. Wynagrodzenie za wykonane roboty będzie płatne z konta Zamawiającego na konto Wykonawcy w terminie 21 dni kalendarzowych od daty doręczenia faktury.

8. Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie z tytułu zwiększenia poszczególnych pozycji przedmiarowych kosztorysu ofertowego, jeżeli to zwiększenie wynikało z nie ujęcia lub zaniżenia tych wielkości w stosunku do szczegółowego zakresu robót.

9. Zamawiający ma prawo do zmiany projektu a Wykonawca ma obowiązek podjęcia i wykonania prac wynikających ze zmiany dokumentacji projektowej za dodatkowym wynagrodzeniem, które zostanie ustalone zgodnie z ofertą.

10. Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie wykonać roboty konieczne ze względu na bezpieczeństwo lub zabezpieczenie przed awarią. Jeżeli konieczność wykonania tych robót wystąpi z winy Wykonawcy, to nie przysługuje mu prawo do otrzymania wynagrodzenia, natomiast w innych przypadkach roboty będą wykonywane za dodatkowym wynagrodzeniem, które zostanie ustalone zgodnie z ofertą.

 

§ 4. Obowiązki stron

1. Zamawiający zobowiązany jest do:

1) przekazania terenu budowy,

2) zapewnienia nadzoru inwestorskiego,

3) odbioru przedmiotu umowy.

2. Wykonawca zobowiązany jest do:

1) protokolarnego przejęcia terenu budowy w terminie wskazanym przez Zamawiającego,

2) zabezpieczenia terenu budowy z zachowaniem najwyższej staranności,

3) dbania o należyty porządek na terenie budowy,

4) wykonania przedmiotu umowy zgodnie z  zasadami wiedzy technicznej  i przepisami prawa,

5) zawiadomienia Zamawiającego o zamiarze wykonania robót zanikających lub ulegających zakryciu z wyprzedzeniem ustalonym z inspektorem nadzoru,

6) przerwania robót na żądanie Zamawiającego oraz zabezpieczenia wykonania robót przed ich zniszczeniem,

7) natychmiastowego przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej wraz z dokumentami pozwalającymi na ocenę prawidłowego wykonania robót zgłaszanych do odbioru,

8) zgłoszenia przedmiotu umowy do odbioru końcowego, uczestniczenia w czynnościach odbioru i zapewnienie usunięcia stwierdzonych wad.

 

§ 5. Przedstawiciele stron

1.      Przedstawicielem Zamawiającego na terenie robót jest :

 

              Marcin Nowak – nadzór techniczny             

2.  Przedstawicielem Wykonawcy na terenie robót jest:  Jan Śniadecki– kierownik budowy.

 

§ 6. Gwarancja

1.      Bieg okresu gwarancyjnego rozpoczyna się od dnia podpisania protokołu odbioru . Czas naprawy lub wymiany przedłuża okres gwarancji. Gwarancji podlegają wszystkie elementy przedmiotu zamówienia.

2.      Wykonawca w ramach gwarancji zobowiązuje się:

a)      w określonym terminie przez Zamawiającego przybyć na przegląd gwarancyjny.

W terminie wyznaczonym przez Zamawiającego do naprawy wadliwego przedmiotu umowy bądź jego części.

3.      Nie przybycie Wykonawcy na przegląd gwarancyjny jest jednoznaczne zaakceptowaniem postanowień Komisji Gwarancyjnej. Protokół z przeglądu gwarancyjnego zostanie niezwłocznie wysłany na adres Wykonawcy.

 

 

§ 7. Kary umowne

1. Za nie zrealizowanie przedmiotu umowy przewiduje się karę umowną w wysokości 20% wartości całego zamówienia tj. wynagrodzenia brutto wykonawcy, o którym mowa w § 3 pkt. 2, zaś za nieterminowe wykonanie zamówienia przewiduję się karę umowną w wysokości 0,5% wartości całego zamówienia tj. wynagrodzenia brutto wykonawcy, za każdy dzień zwłoki.

 

2. Za nie zrealizowanie obowiązków wynikających z gwarancji Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 20% wartości całego zamówienia tj. wynagrodzenia brutto o którym mowa w § 3 pkt. 2 umowy, zaś za nieterminowe realizowanie obowiązków gwarancyjnych przewiduję się karę umowną w wysokości 0,5% wartości całego tj. wynagrodzenia brutto zamówienia za każdy dzień zwłoki, na zasadach jak w pkt. 1. Niezależnie od określonych powyżej kar umownych nie wywiązanie się przez Wykonawcę z obowiązków gwarancyjnych daje Zamawiającemu prawo powierzenia naprawy przedmiotu zamówienia osobom trzecim.  Koszt naprawy przez osobę trzecią poniesie Wykonawca.

 

3. Zwłoka w wykonaniu zamówienia lub obowiązków gwarancyjnych dłuższa niż 20 dni równoznaczna jest z niezrealizowaniem zamówienia albo z nie zrealizowaniem obowiązków wynikających z gwarancji, po upływie tego terminu Zamawiający przestanie naliczać kary umowne za nieterminowe realizowanie zamówienia lub gwarancji i niezależnie od kary za nieterminowe realizowanie zamówienia lub gwarancji obciąży Wykonawcę karą umowną za niewykonanie zamówienia lub obowiązków gwarancyjnych liczoną od wartości całego zamówienia.

 

4. Wykonawca zapłaci karę umowną w terminie 10 dni od daty wystąpienia przez Zamawiającego z żądaniem zapłacenia kary. W razie zwłoki w zapłacie kary umownej Zamawiający może potrącić należną mu karę z dowolnej należności Wykonawcy.

 

5. Niezależnie od kar umownych określonych powyżej Zamawiający zastrzega możliwość dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość kar umownych.

 

§ 8. Odbiór robót

1. Przedmiotem odbioru końcowego jest przedmiot umowy.

2. Razem z wnioskiem o dokonaniu odbioru końcowego robót Wykonawca przekaże Zamawiającemu:

1) oryginał dziennika budowy, zatwierdzony przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego,

...

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katek.htw.pl
  • © 2009 Zaopiekuj się moim sercem - zostawiłem je przy tobie. - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates