[ Pobierz całość w formacie PDF ]
KRYTERIA OCENIANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Ocenę CELUJĄCĄ otrzymuje uczeń, który:
- samodzielnie jest w stanie rozwijać własne uzdolnienia językowe, tzn. czyta prasę lub lektury w języku angielskim, prowadzi w nim korespondencję lub pisze samodzielnie np.: pamiętnik, dziennik czy wypracowania, jest w stanie podjąć dyskusję na interesujący go temat, wykraczając zasobem słownictwa poza obowiązujący program nauczania
- osiąga sukcesy w konkursach z języka angielskiego lub osiąga inne do nich porównywalne
- bierze udział w zajęciach pozalekcyjnych
Ocenę BARDZO DOBRĄ otrzymuje uczeń, który:
- opanował pełny zakres wiedzy leksykalnej i gramatycznej określonej ramami realizowanego programu
- sprawnie posługuję się zdobytymi wiadomościami, potrafiąc je praktycznie wykorzystać w sytuacjach nowych, np.: w inscenizowanych dialogach lub tematycznie nowych wypracowaniach pisemnych
- zarówno w zakresie rozumienia tekstu, jak przekazywania informacji, a także pisania i czytania nie budzi żadnych zastrzeżeń
Ocenę DOBRĄ otrzymuje uczeń, który:
- opanował wiadomości leksykalne i gramatyczne pozwalające na utrzymanie relacji w zakresie porozumienia w języku angielskim na poprawnym poziomie
- jest w stanie wywiązać się ze wszystkich obowiązków szkolnych związanych z nauką języka angielskiego, tzn. poprawnie rozwiązuje zadania domowe, praktyczne stosowanie języka angielskiego w dialogach lub w formie pisemnej nie sprawia mu trudności
Ocenę DOSTATECZNĄ otrzymuje uczeń, który:
- opanował wiadomości z zakresu słownictwa i gramatyki w sposób umożliwiający kontynuowanie nauki
- jest w stanie za pomocą prostych wyrażeń i zwrotów prowadzić rozmowę i zakończyć ją w sposób nie budzący większych zastrzeżeń
- w komunikacji pisemnej jest zrozumiały
- typowe zadania o średnim poziomie trudności jest w stanie rozwiązać przy ukierunkowaniu nauczyciela
Ocenę DOPUSZCZJĄCĄ otrzymuje uczeń, który:
- swoimi brakami w zakresie wiedzy leksykalnej i gramatycznej nie przekreśla możliwości dalszej nauki języka angielskiego
- w ograniczonym zakresie opanował najistotniejsze wyrażenia i zwroty, pozwalające mu na odpowiednią i zrozumiałą reakcję w najprostszych sytuacjach (podanie imienia i nazwiska, wieku, adresu, umiejętność zrobienia zakupów, pytanie o drogę, instytucję itp.) w nauczanym języku
- rozwiązuje przy pomocy nauczyciela zadania o niskim stopniu trudności
Ocenę NIEDOSTATECZNĄ otrzymuje uczeń, który:
- nie opanował niezbędnego dla kontynuowania nauki minimum wiedzy leksykalnej i gramatycznej
- nie jest w stanie nawet przy wydatnej pomocy nauczyciela rozwiązać elementarnych zadań językowych
- jest absolutnie niezrozumiały w komunikacji pisemnej i ustnej
[ Pobierz całość w formacie PDF ]© 2009 Zaopiekuj się moim sercem - zostawiłem je przy tobie. - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates