KODEKS ETYCZNY SEO, Pozycjonowanie

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
KODEKS ETYCZNY SEO
Dokument ten, opracowany przez organizację Internet Advertising Bureau Polska, jest
zbiorem zaleceń mających na celu zdefiniowanie standardów jakościowych i etycznych
działań prowadzonych przy pozycjonowaniu stron internetowych (Search Engine
Optimization).
Wyszukiwarki, których zadaniem jest dostarczenie internautom jak najlepszych wyników
przeszukiwania zasobów Internetu oraz Specjaliści SEO, którzy optymalizują witryny
internetowe swoich klientów i ułatwiają w ten sposób dotarcie do nich określonym grupom
internautów, zmierzają razem do tych samych celów: opracowania bardziej skutecznych
narzędzi do przeszukiwania Sieci, przyczyniania się do ich rozwoju, lepszego indeksowania
zasobów oraz trafniejszych wyników poszukiwań.
Przestrzeganie zasad zawartych w niniejszym Kodeksie nie jest obowiązkowe, jednak
stosowanie się do nich potwierdza profesjonalizm działania i wysoką jakość świadczonych
usług. Oznacza to uczciwe postępowanie wobec Klienta i pozostawanie w całkowitej zgodzie
z regulaminami wyszukiwarek i innych podmiotów związanych z SEO. Specjalista SEO
gwarantuje w szczególności, że:

NIE BĘDZIE DZIAŁAĆ NA SZKODĘ KLIENTA
Włącza się w to całkowity zakaz wykorzystywania technik zdefiniowanych w najbardziej
aktualnej wersji dokumentu
Techniki nieetyczne w pozycjonowaniu stron internetowych
stworzonym przez IAB Polska, których zastosowanie może skutkować usunięciem
wpisów z indeksu wyszukiwarki lub katalogu. Zakaz dotyczy również działań
zmniejszających funkcjonalność strony z punktu widzenia odwiedzającego ją
użytkownika.

BĘDZIE PRZESTRZEGAĆ REGULAMINÓW WYSZUKIWAREK ORAZ KATALOGÓW
STRON
Dodatkowo, w przypadku zmian w tych regulaminach, Specjalista niezwłocznie podejmie
czynności zmierzające do dostosowania się do nowych regulacji w celu zadbania o
interes swoich klientów. W przypadku wątpliwości i niejednoznacznej interpretacji zasad,
Specjalista podejmie działania zmierzające do sprecyzowania i pełnego zrozumienia
regulaminu przed wykonaniem jakichkolwiek operacji, które mogą być z tego tytułu
zagrożeniem dla klienta.

NIE BĘDZIE WPROWADZAĆ W BŁĄD ORAZ SZKODZIĆ LUB OBRAŻAĆ
UŻYTKOWNIKÓW
Wszyscy użytkownicy, którzy odwiedzą stronę w efekcie przeprowadzonych działań, nie
będą wprowadzani w błąd przez prezentowanie treści nieadekwatnych do zadanego
zapytania, a także nie ucierpią na tym w żaden sposób, jak również nie zostaną obrażeni
po wejściu na stronę docelową.

BĘDZIE PRZESTRZEGAĆ PRZEPISÓW PRAWA
Wszystkie prowadzone działania muszą uwzględniać przestrzeganie praw autorskich,
zasad umieszczania znaków handlowych, marek oraz wszystkich innych przepisów
związanych z publikowaniem informacji, które są obecne w prawie krajowym i
międzynarodowym.

NIE PRZYWŁASZCZY CZĘŚCI LUB CAŁOŚCI PRACY INNYCH
Specjalista nie może również wykorzystywać na własne potrzeby dokładnych kopii pracy
innych osób (w celu podpisywania się później pod nią jak pod własną pracą) bez
uzyskania odpowiedniego pozwolenia od autora.

PRZEDSTAWI WYŁĄCZNIE PRAWDZIWE INFORMACJE O WŁASNYCH
UMIEJĘTNOŚCIACH, WYKSZTAŁCENIU, STANDARDACH POSTĘPOWANIA,
UZYSKANYCH CERTYFIKATACH, PARTNERSTWACH, WYKORZYSTYWANYM
SPRZĘCIE I OPROGRAMOWANIU ORAZ DOŚWIADCZENIU W ZAKRESIE
POZYCJONOWANIA STRON
Włącza się w to wszelkie mierzalne informacje odnoszące się do harmonogramów
projektów, efektów działalności, zasobów firmy (personel, wyposażenie, wykorzystywane
narzędzia) oraz listy klientów.

BĘDZIE RÓWNORZĘDNIE TRAKTOWAĆ BEZPOŚREDNIO KONKURUJĄCYCH ZE
SOBĄ KLIENTÓW
Obejmuje to zakaz lepszego traktowania jednego z nich w związku z możliwością
osiągnięcia większych korzyści. Wszyscy klienci będą traktowani równo i otrzymają taki
sam - najlepszy możliwy - poziom usług SEO.

BĘDZIE SKŁADAŁ REALNE DEKLARACJE
Obejmuje to zakaz obiecywania czołowych miejsc w rankingu przy jednoczesnej
współpracy ze zbyt dużą ilością konkurujących bezpośrednio klientów, a także zakaz
deklarowania nierealnych terminów osiągnięcia zakładanych pozycji bez uwzględnienia
uwarunkowań technicznych wyszukiwarek, jak również specyfiki przypadku – serwisu
WWW klienta i aktywności jego bezpośredniej konkurencji.

UJAWNI METODOLOGIĘ POZYCJONOWANIA NA KAŻDE ŻYCZENIE KLIENTA
Specjalista jest zobowiązany do przedstawienia zakresu prowadzonych działań oraz
wynikających z tego konsekwencji dla działań SEO i funkcjonowania serwisu
internetowego objętego tymi działaniami.

POINFORMUJE KLIENTA O PROWADZONYCH PRACACH
W szczególności, Specjalista poinformuje każdego klienta o treściach umieszczanych w
systemach wyszukiwawczych (tytuły stron, opisy, słowa kluczowe) i uzasadni sposób ich
oddziaływania na internautów, a także na widoczność witryn wśród docelowej grupy
odbiorców. Z tymi działaniami związane jest również bieżące raportowanie efektów
prowadzonych działań, w najbardziej dogodnej dla klienta formie.

BĘDZIE CHRONIŁ PRYWATNOŚĆ I ANONIMOWOŚĆ KLIENTA
Wszyscy Specjaliści powinni zachować poufność informacji, które nie są dostępne
publicznie i mogą wpłynąć negatywnie na wizerunek klienta. Specjalista nie opublikuje
referencji i logotypów swoich klientów, notatek prasowych ani innych podobnych
materiałów bez uprzedniego przyzwolenia i akceptacji ze strony klienta.

DOŁOŻY WSZELKICH STARAŃ W CELU OSIĄGNIĘCIA JAK NAJLEPSZYCH
REZULTATÓW PROWADZONYCH DZIAŁAŃ
Klienci płacą określone stawki, w zamian za co Specjalista zobowiązuje się do
korzystania wyłącznie z dozwolonych technik w celu podniesienia i utrzymania pozycji ich
serwisów internetowych, śledząc na bieżąco działania konkurencji oraz rozwój narzędzi
do przeszukiwania Internetu i mechanizmów indeksujących wyszukiwarek.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katek.htw.pl
  • © 2009 Zaopiekuj się moim sercem - zostawiłem je przy tobie. - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates