KONSPEK ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH- wesoła wyspa, ŚWIETLICA ZAJĘCIA, konspekty zajec dla dzieci

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

KONSPEK ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH

DLA GRUPY „0”

 

TEMAT: Lot na Wesoła wyspę- twórcze zabawy

CEL: rozwijanie aktywnego i twórczego podejścia do problemów, rozwijanie ciekawości poznawczej i wyobraźni

CELE SZCZEGÓŁOWE:

Uczeń:

- podejmuje próby twórczego myślenia i działania w różnorodnych zabawach

- rozwija myślenie metaforyczne i umiejętność tworzenia oryginalnych wyobrażeń

- integruje się z grupą

- poznaje nowe, twórcze zabawy

 

METODY: czynne, samodzielnych doświadczeń, słowne, zadaniowe

FORMY: grupowe

ŚRODKI: koc, kartki papieru, przybory do rysowania, kartki do dokańczania rysunków, sznurek, stolik, krzesła.

 

Czas: 90 min

Grupa: ok. 15 osób

 

PRZEBIEG:

1.      „Opiekun”


Prowadzący: „Mam w dłoniach COŚ, co jest żółte, puchate i bardzo delikatne. Będziemy podawać to COŚ tak, by nie zrobić mu krzywdy. XY (ostatnia osoba w kręgu, przy prowadzącym) musi dbać o to COŚ przez całe zajęcia i zwrócić mi je nieuszkodzone, gdy będziemy się rozstawać”. ( W trakcie zajęć prowadzący dopytuje XY czy COŚ jest doopiekowane. Na każdych zajęciach COŚ będzie się zmieniało, np. wielkie i ciężkie, wijące się i piszczące, śliskie i kuliste, lekkie i płaczące, itp.. Prowadzący musi uważać, by na każdych zajęciach „opiekunem” było inne dziecko.

 

2.      Zabawa „Rozgrzewka”

Dzieci mają za zadanie ustawić się w porządku od najmniejszego do największego, następnie od najjaśniejszych włosów do najciemniejszych, od najdłuższych włosów do najkrótszych.

 

3.      Zabawa TAK/NIE

Nauczyciel rozwija na podłodze sznurek. Po jednej stronie sznurka kładzie napis TAK, a po przeciwnej NIE. Dzieci wysłuchują zdań czytanych przez prowadzącego i wybierają miejsce na dywanie zgodne z tym czy zgadzają się ze zdaniem czy nie.

 

1)       Lubię lody.

2)       Lubię chodzić do szkoły

3)       Marzę o locie w kosmos

4)       Lubię jeść

5)       Lubię spać

6)       Lubię ćwiczyć

7)       Jestem cichy

8)       Jestem niegrzeczny

9)       Jestem głośny

10)   Mam psa

11)   Mam kota

12)   Chciałbym pojechać nad morze

13)   Lubię gdy pada deszcz

14)   Lubię zimę

15)   Jestem odważny

16)   Często płaczę

17)   Jestem zły

18)   Lubię się uczyć

 

4.      Lot  na wesołą wyspę.

Nauczyciel rozkłada na dywanie prześcieradło. Wszystkie dzieci na nim siadają, zapinają pasy. Prowadzący informuje, że jest to zaczarowany koc, który zaniesie nas na tajemniczą wyspę. Uwaga wznosimy się. Nauczyciel pyta dzieci co widzą w dole. Dzieci wymyślają różne możliwości. Uwaga lądujemy....

 

Wylądowaliśmy na wodzie. Każde z dzieci podaje pomysł przedostania się na ląd.

 

Jesteśmy już na wyspie. Wyspa nazywa się Wesoła. Jak myślicie dlaczego?? Dzieci wymyślają dlaczego się tak nazywa.

Dzieci podchodzą do stanowiska numer 1. Prowadzący mówi: na tej wyspie, na której wylądowaliśmy nie ma sklepów ani gotowego jedzenia. Musicie teraz wymyślić co będziemy tutaj jeść (dzieci mówią to co im przychodzi do głowy, nauczyciel zapisuje pomysły na dużym arkuszu).

 

Nauczyciel: uwaga, uwaga.... słyszycie cos się zbliża.... To chyba idą jakieś zwierzęta, stwory zamieszkujące wyspę.

Dzieci otrzymują kartki z rozpoczętym rysunkiem. Ich zadaniem jest dokończenie tego rysunku.

Nauczyciel: oto ludzie i zwierzęta, które zamieszkują wesołą wyspę. Powiedzenie prac.

 

Nauczyciel: Jesteśmy na wyspie ale nie mamy gdzie spać. Waszym zadaniem jest zbudowanie domu. (dzieci maja do dyspozycji koc, stolik, i krzesełka).

 

Powrót na ziemię.

 

              Opracowała: Karolina Oszek
 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katek.htw.pl
  • © 2009 Zaopiekuj się moim sercem - zostawiłem je przy tobie. - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates