[ Pobierz całość w formacie PDF ]
KONSPEKT ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH
DLA KLAS OD I – III
TEMAT: Ćwiczymy nasz mózg- zabawy umysłowe cz.2
CEL: Rozbudzanie czynności umysłowych dzieci
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Uczeń potrafi:
- skoncentrować się nad zadaniem
- wykorzystać wyobraźnię w określonych zadaniach
- w twórczy sposób rozwiązywać określone zadania
- współpracować w rozwiązywaniu zadania z innymi
CELE DŁUGOFALOWE:
Uczeń:
- potrafi dobierać synonimy do słów
- potrafi tworzyć zagadki słowne
- potrafi tworzyć skojarzenia do podanego słowa
- potrafi tworzyć rysunki na bazie danej figury
- potrafi samodzielnie układać zadania tekstowe
METODY: zadaniowa, twórczej aktywności dziecka
FORMY: grupowa, indywidualna
ŚRODKI: karty pracy, kartoniki z wyrazami, czyste kartki, przybory do pisania
1. Dobierz słowa o znaczeniu podobnym.
Ciągnik, warzywa, odważny, traktor, saper, jarzyny, żołnierz, bohaterski, wojak, szeregowiec
2. Jakie wyrazy schowały się w wyrazach lub zdaniach
Plastelina, maskotka, Tadzik
Róża kole w ręce
Maciej karmi gołębie
Ela napisała tajemniczy list
3. Narysuj rysunki odzwierciedlające nastrój utworu
4. Na ostatnia literę wyrazu podaj następny
5. Wypisz wyrazy kojarzące się ze słowem „klasa” i „dom”
6. Dopracowanie figur- tworzenie wielu rysunków na bazie lub z wykorzystaniem danej figury
7. Stwórz zagadkę słowną.
Opracowała: Karolina Oszek
[ Pobierz całość w formacie PDF ]© 2009 Zaopiekuj się moim sercem - zostawiłem je przy tobie. - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates