KONSPEKT ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH. smokolandia , ŚWIETLICA ZAJĘCIA, konspekty zajec dla dzieci

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

KONSPEKT ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH

DLA GRUPY „0”

 

TEMAT: W Smokolandii

CEL: stworzenie możliwości spędzenia wolnego czasu w sposób ciekawy i twórczy; wprowadzenie w dobry nastrój, rozluźnienie

CELE SZCZEGÓŁOWE:

Uczeń:

- potrafi uruchomić swoją wyobraźnię, fantazję, humor

- potrafi współdziałać w zespole

- podejmuje próby twórczego myślenia i działania w różnorodnych zabawach

 

METODY: zabawowe, twórczego myślenia, działalności plastycznej dzieci, aktywizujące

FORMY: grupowe, indywidualne

ŚRODKI: kartki papieru, przybory do rysowania, pisania, duży arkusz papieru, piłka, dziurkacza, nitka lub włóczka

 

Czas: 90 min

Grupa: ok. 15 osób

 

PRZEBIEG:

 

1.      Rozmowa w kręgu na temat znanych dzieciom smoków. Luźne wypowiedzi dzieci. Stworzenie charakterystyki smoków. Na dużym arkuszu papieru podzielonym na kilka części nauczyciel wpisuje odpowiedzi dzieci dotyczące smoków (dzieci otrzymują kilka małych karteczek na których rysują, lub piszą kolejno):

- kolor smoka

- miejsce zamieszkania

- ulubione danie

- ile waży

- co robi jak się nudzi

- wzrost

- imię

 

 

 

 

2.      Portret smoka

 

Nauczyciel: Mamy już wszystkie wiadomości dotyczące smoków. Brakuje nam tylko jeszcze jego portretu. Narysujemy wspólny portret smoka. Dzieci siedząc w kręgu podają sobie duży arkusz papieru i rysują każde po jednym elemencie obrazka. Na koniec wymyślamy imię dla naszego smoka

 

3.      Ziejący smok

Dzieci stoją w kręgu. Prowadzący rzuca do wybranego uczestnika zabawy piłkę, którą on musi jak najszybciej odrzucić (piłka symbolizuje ziejącego ogniem smoka). Najpierw musi jednak powiedzieć słowo zawierające głoskę „s”.

 

4.      Ogon smoka

Prowadzący dzieli dzieci na dwie grupy. Uczestnicy ustawiają się w rzędach. W każdym rzędzie osoba, która stoi pierwsza jest głową smoka, a ostatnia ogonem. Zadaniem poszczególnych rzędów jest złapać ogon innego smoka i nie dopuścić do złapania swojego.

 

5.      Pieczenie ciasta dla smoka

W rytmie muzyki nauczyciel podaje przepis i czynności, jakie należy wykonać, aby upiec pyszne ciasto dla smoka: ucieramy ciasto, wycieramy ręce, wbijamy jajka, rozwałkowujemy ciasto, kładziemy krem, bakalie, częstujemy łakomczuch i pieczemy następne, ponieważ smok uwielbia smakołyki.

 

6.      Smok

Stoimy w rozsypce. Wyznaczamy „smoka”, który chodzi i milczy. Pozostali uczestnicy poruszają się z zamkniętymi oczami i wyciągniętymi rękami. Jeśli kogoś dotkną to pytają: smok?. Gdy usłyszą „smok” to idą dalej. Jeśli dotknięta osoba nie odzywa się, to znaczy, że spotkali smoka. Otwierają więc oczy i dołączają do niego (stają za smokiem trzymając ręce na jego ramionach). Zabawa kończy się gdy wszyscy uczestnicy staną za smokiem.

 

7. Praca plastyczna- trójwymiarowy smok

 

 

 

              Opracowała: Karolina Oszek

              Nauczyciel stażysta

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katek.htw.pl
  • © 2009 Zaopiekuj się moim sercem - zostawiłem je przy tobie. - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates