KRAINA ŚNIEGU I LODU,

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

KRAINA ŚNIEGU I LODU

1.     Zapoznanie dzieci z baśnią J.Ch.Andersena: „ Królowa Śniegu”.

-         rozbudzanie zainteresowań literackich

-         próby przewidywania zakończenia utworu

-         dzieci potrafią zainscenizować wybrane fragmenty utworu oraz znają całą treść baśni

 

2.     Życie ludzi w innych krajach – „ W krainie śniegu”

-         dzieci znają warunki życia w różnych końcach świata

-         z zaciekawieniem oglądają pozycje encyklopedyczne ukazujące życie ludzi na dalekiej Północy (Eskimosi),

-         wiedzą co to jest igloo i z czego budują je mężczyźni

 

3.     Mieszkańcy krain polarnych.

-         dzieci znają niektóre typowe zwierzęta zamieszkujące północne rejony (pingwiny, słonie morskie, niedźwiedzie polarne, foki...

-         oglądają z zainteresowaniem albumy zwierząt polarnych wypożyczone z biblioteki  

4.     Moda polarna.

-         dzieci potrafią określić ubiór Eskimosów

-         kolorują Eskimosa

5.     Nauka piosenki „ Eskimosek” ( Kalendarz muzyczny)

-         dzieci potrafią zaśpiewać samodzielnie piosenkę

-         wykorzystują instrumenty do wzbogacenia melodii

-         mają poczucie rytmu i dynamiki

6.     Liczenie w zakresie  swoich możliwości (0-5 i dalej)

-         niektóre dzieci potrafią liczyć do 5

-         wyodrębniają z kilku zabawek wskazaną liczbę , np. pokaż 2 misie, pokaż 1 samochód...

-         układanie szeregu z kilku klocków

7.     Zabawy ruchowe w formie opowieści ruchowej „Budujemy igloo”

-         dzieci potrafią biegać po sali bez popychania się

-         słuchają wskazówek nauczycielki

-         zabawy ruchowe sprawiają im radość

 

... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katek.htw.pl
  • © 2009 Zaopiekuj się moim sercem - zostawiłem je przy tobie. - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates