KONSPEKT LEKCJI Z KOSZYKO10, KOSZYKOWKA

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Konspekt lekcji z koszykówki

 

M – siła mm. RR i NN, wytrzymałość, koordynacja

U – doskonalenie rzutu z dwutaktu oraz ścinania i obiegania

W –

 

Klasa:

Ilość ćwiczących:

Miejsce: sala gimnastyczna

Czas:45 min.

Przybory i przyrządy: piłki do koszykówki, pachołki

 

 

TOK

TREŚĆ

INTERPR. TREŚCI

UWAGI

Część I – 15 min.

 

Moment organizacyjno

porządkowy.

 

Zabawa ożywiająca.

 

 

 

 

 

Ćw. kształtujące.

 

 

 

 

Zbiórka, raport, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie zadań lekcji.

 

 

1.       Zabawa – Ćwiczący biegają po połowie boiska do koszykówki. Nauczyciel rzuca piłkę do wybranej osoby, która staje nieruchomo a reszta uczniów ma się za min ustawić jeden za drugim. Osoba, która stanie ostatnia wymyśla dwa ćwiczenia do rozgrzewki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Powtórzyć kilka razy, można dodać jeszcze jedną piłkę.

Część II – 30 min.

 

Doskonalenie rzutu z dwutaktu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Doskonalenie ścinania i obiegania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gra właściwa.

 

 

 

1.       Ustawienie: połowa uczniów w jednym rogu boiska, druga połowa w rogu po przekątnej. Ćwiczenie: kozłuje piłkę od linii bocznej do osi środkowej boiska i z powrotem (przy linii bocznej i  przy osi boiska zmieniam rękę kozłującą przed sobą). Gdy znajdę się w pobliżu kosza wykonuje rzut z dwutaktu po kozłowaniu pod kątem 45 stopni z p. strony kosza.

2.       J. w. ale całe ćwiczenie wykonujemy w lewą stronę.

3.       Ustawienie: jak w ćwiczeniu nr 1. Ćwiczenie: kozłuję piłkę do połowy boiska, wykonuję podanie oburącz z przed kl. piersiowej do stałego stojącego pod koszem z p. jego strony, zbiegam pod kosz otrzymuje podanie powrotne i wykonuje rzut z dwutaktu po podaniu pod kątek 45 stopni z p. strony kosza.

4.       J. w. ale całe ćwiczenie wykonujemy w lewą stronę.

5.       Ustawienia: w dwóch zastępach na połowie boiska. Jeden zastęp będzie ćwiczył na jeden kosz drugi na drugi. W prawym górnym rogu pola trzech sek. ustawiony jest pachołek, na prawym skrzydle stoi stały. Ćwiczenie: uczeń z piłka wykonuje podanie z przed kl. piersiowej do stałego, biegnie w stronę pachołka, wykonuje zwód w l. stronę i ścina w prawo. Otrzymuje piłkę od stałego i rzuca z dwutaktu do kosz. Zbiera i idzie na koniec zastępu.

6.       J. w. ale ćwiczący wykonuje zwód w p. stronę i obiegnięcie pachołka w lewo, gdzie pod koszem otrzymuje podanie od stałego i rzuca z dwutaktu.

7.       Ćwiczenie jak nr 5 i 6 ale z lewej strony.

8.       Gra właściwa.

 

 

 

 

U – doskonalenie rzutu z dwutaktu.

M – siła mm. RR i NN, wytrzymałość, koordynacja.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

U – doskonalenie ścinania i obiegania.

M – siła mm. RR i NN, koordynacja.

 

 

 

Każdy z piłką.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Co jakiś czas zmieniać stałych.

 

 

 

 

 

 

 

 

Każdy z piłką. Co jakiś czas zmieniać stałych.

Zwrócić uwagę na takie elementy tech. jak: podanie, zwód, ścięcie lub obiegnięcie i rzut.

Część III – 5 min.

 

Ćw. Uspokajające.

 

Moment organizacyjno porządkowy.

 

 

 

 

 

Zbiórka, omówienie zajęć.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katek.htw.pl
  • © 2009 Zaopiekuj się moim sercem - zostawiłem je przy tobie. - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates