[ Pobierz całość w formacie PDF ]
KONSPEKT
ZAJĘĆ
Przygotowała Adela Kalińska gr. B
Zajęcia przeprowadzone z pacjentami MONARU, grupa zróżnicowana wiekowo.
I Część merytoryczna
Temat: Bajkowe przedstawienie.
Cele:
-Rozwijanie zdolności i zainteresowań artystycznych dziecka;
-Wdrażanie dziecka do czynnego obcowania ze sztuką teatralną;
-Doskonalenie zdolności myślenia, uwagi, pamięci
-Uczenie się operowania mimiką, głosem oraz granie całym ciałem
-Poznanie własnych możliwości, przełamanie tremy;
-Wyrażanie swoich stanów emocjonalnych
Uczenie się współpracy oraz współodpowiedzialności w grupie
Metody:
-słowna
-zabawowa
Formy:
-grupowa
Miejsce:
- salon MONARU w Mysłakowicach
Ilość uczestników:
-
Czas:
- 90 minut
Środki:
-bibuły (niebieska, żółta, czerwona, czarna, brązowa, biała, zielona)
-nożyczki
-taśma klejąca
-spinacz
CZĘŚĆ METODYCZNA
II organizacja i przebieg zajęć
CZYNNOŚCI PROWADZĄCEGO
CZYNNOŚCI PACJENTÓW
CZAS
Część wstępna
-Powitanie pacjentów, zapoznanie z tematem zajęć.
-Prowadzący prosi aby pacjenci usiedli w kręgu na fotelach, odliczyli do 2 i podzielili się na grupy zgodne ze swoimi numerami.
-Pacjenci witają się z prowadzącym. Zapoznają się z tematem zajęć.
-Pacjenci siadają, odliczają do 2 i dzielą się na grupy.
5 min
Część właściwa:
-Prowadzący kładzie kolorową bibułę, nożyczki, taśmę klejącą i spinacz na środku kręgu. Oznajmia, że grupa nr 1 ma wcielić się w bajkowe „Smerfy”, natomiast grupa nr 2 w „Czerwonego Kapturka”. Wszyscy pacjenci w dwóch grupach mają wcielić się w dowolne postanie z dwóch przydzielonych bajek, zrobić przebranie z bibuły oraz wymyśleć i przedstawić krótką scenkę na dowolny temat z udziałem ich postaci.
-Prowadzący wyznacza miejsce gdzie odbywać się będzie przedstawianie, sprawdza czy grupy są przygotowane i rozpoczyna zabawę.
-Pacjenci w swoich grupach wykonują przebrania z bibuły, wymyślają i przygotowują się do odegrania scenek.
-Grupy kolejno odgrywają przygotowane scenki.
75 min
Część podsumowująco-utrwalająca
-Prowadzący prosi uczestników aby usiedli na fotelach w kręgu. Zadaje im pytania:
1. W jaki sposób przydzielaliście role w grupach?
2. Czy wszyscy wykazywali jednakowe zaangażowanie?
3. Kto miał najwięcej pomysłów?
4. Kto wymyślał tekst przedstawiania?
5. Czy w grupie powstały sytuacje konfliktowe, jeżeli tak jak sobie z nimi poradziliście?
-Uczestnicy siadają, odpowiadają na pytania.
5 min
Likwidacja zajęć
-Prowadzący wspólnie z uczestnikami porządkuje miejsce pracy. Dziękuje za uwagę. Zapowiada następny temat zajęć. Żegna się.
-Pacjenci uporządkowują miejsca pracy. Żegnają się z prowadzącym.
5 min
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
© 2009 Zaopiekuj się moim sercem - zostawiłem je przy tobie. - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates